1. خانه
  2. اخبار
  3. اکسپو عکس ایران با رعایت قوانین بین‌المللی برگزار می‌شود

اکسپو عکس ایران با رعایت قوانین بین‌المللی برگزار می‌شود

کیا در این باره به خبرنگار مهر گفت: تاکنون چند هزار عکس از عکاسان پیشکسوت، جوان و مطبوعاتی سراسر کشور به دبیرخانه این اکسپو رسیده و با پایان یافتن زمان ارسال آثار کار هماهنگی برای قیمت‌گذاری در روزهای آینده نیز انجام خواهد پذیرفت.

وی درباره شرایط قیمت‌گذاری آثار اکسپو افزود: بخش هماهنگی قیمت‌ها فقط برای عکس‌های آماتوری است و عکاسان پیشکسوت و حرفه‌ای خود قیمت آثار را برای حضور در اکسپو مشخص می‌کنند. ضمن اینکه به دلیل فشردگی مکان برگزاری، عکس‌هایی که شرایط فروش نداشته باشند با ممیزی از اکسپو کنار گذاشته خواهند شد.

دبیر اجرایی اکسپو عکس ایران با اشاره به شرایط اجرایی آن گفت: در این اکسپو تلاش شده از تمام قانون‌های بین‌المللی کپی‌رایت تبعیت شود. به نوعی این اکسپو داخلی با قانون‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. گرچه به دلیل آشنا نبودن برخی هنرمندان با این قوانین مشکلاتی داشتیم، اما این شرایط ما را در برگزاری اکسپوهای آینده حرفه‌ای خواهد کرد.

کیا با اشاره به برنامه‌های جنبی اکسپو نیز گفت: ما در برگزاری این اکسپو سعی کرده‌ایم پلی میان عکاسان پیشکسوت و جوان به وجود آوریم و در کنار اکسپو برگزاری چند سمپوزیوم را نیز در دستور کار داریم. همچنین در این اکسپو تالاری برای عکاسان پیشکسوت خواهیم داشت تا در آن آثار هنرمندان به نمایش درآید.

وی در پایان درباره هدف از برگزاری اکسپو عکس گفت: در عکاسی سه مقوله تولید، مدیریت و فروش مد نظر است، اما در کشور ما بیشتر به مقوله تولید پرداخته شده و کمتر مدیریت و فروش مورد توجه قرار گرفته است. هدف اکسپو جلب توجه به این دو مقوله است و امیدوارم با عنایت فرهنگستان هنر شرایط حرفه‌ای برای برگزاری چنین اکسپوهایی بیشتر فراهم شود.

نخستین نمایشگاه و فروشگاه عکس ایران با موضوع آزاد و حضور همه عکاسان و مجموعه‌داران از ۱۲ تا ۲۴ آبان‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست