1. خانه
  2. اخبار
  3. بازگشایی موزه مجلس به ۲۲ بهمن موکول شد

بازگشایی موزه مجلس به ۲۲ بهمن موکول شد

موزه مجلس شورای اسلامی از روز ۲۲ بهمن ماه امسال و بعد از پنج سال برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

موسی حقانی مدیر طرح راه‌اندازی موزه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: بازگشایی موزه برای بازدید عموم به ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن موکول شده است.

مراسم افتتاح موزه مجلس 12 آذرماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در ساختمان مشروطه برگزار شد اما تا کنون امکان بازدید برای عموم مردم از این مکان تاریخی و فرهنگی فراهم نشده است.

وی در این باره افزود: یکسری کارهای حاشیه‌ای می‌بایست انجام می‌شد که موجب اندکی طولانی شدن بازگشایی موزه شد.

حقانی درباره این کارها هم گفت: قرار است دری که از موزه به سمت بهارستان واقع شده است بعد از ۳۰ سال باز شود و در همین راستا باید تمهیداتی حفاظتی برای جداسازی در ورود خواهران و برادران انجام شود که این کار در حال انجام است.

موزه مجلس در محل ساختمان مشروطه قرار دارد و از تالارهای متعدد برخوردار است. در تالار رویداد موزه مجلس به کمک اسناد و عکسهای تاریخی فضای سیاسی کشورمان در سالهای قبل و بعد از مشروطه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. در تالار هدایا و تابلوهای نقاشی برای نشان دادن اشیاء و تابلوهای نفیس نقاشی دو بخش در نظر گرفته شده که در آنها آثار برجسته استاد کمال الملک و دیگر نگار گران ایرانی در معرض نمایش قرار گرفته است.

صحن علنی مجلس شورای ملی که خود تاریخ مجسم این نهاد است از بخشهای قابل توجه موزه مجلس است که بازیدکنندگان را در حال و هوای تاریخی نهاد قانونگذاری قرار می‌دهد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست