1. خانه
  2. اخبار
  3. با آثاری از ۱۲ هنرمند، گالری «اثر» عازم «عکس پاریس ۲۰۰۹» می‌شود

با آثاری از ۱۲ هنرمند، گالری «اثر» عازم «عکس پاریس ۲۰۰۹» می‌شود

گالری «اثر» با آثاری از ۱۲ هنرمند جوان در نمایشگاه «عکس پاریس ۲۰۰۹» شرکت می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،بزرگترین نمایشگاه عکس جهان از ۱۸ تا ۲۲ نوامبر (۲۷ آبان تا اول آذر ماه) با چشم‌اندازعکاسی از قرن ۱۹ تاکنون در موزه‌ی «لوور» پاریس برپا می‌شود و گالری «اثر» از ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 

این نمایشگاه با حضور ۸۹ گالری از ۲۳ کشور و با حضور ۱۰۲ شرکت‌کننده برپا می‌شود و مدیریت بخش عکاسی ایران و عرب در آن برعهده «کاترین دیوید» است.

 

نمایشگاه «عکس پاریس ۲۰۰۹» در سه بخش برگزار می‌شود. بخش نخست مربوط به عکاسی پرتره با مجموعه‌ای از بنیاد عکس عرب در بیروت است. در بخش دوم آثار هنرمندان نوظهور و برجسته‌ی هشت گالری ارائه می‌شود و در بخش سوم نیز مجموعه‌ آثار ویدئویی از هنرمندان سراسر جهان ارائه خواهد شد.

 

گالری «اثر» از ایران در بخش این هشت گالری حضور دارد.این گالری در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تا امروز به ارائه آثاری از هنرمندان جواب شناخته شده و ناشناس در تمام زمینه‌ها پرداخته است.

 

موضوع نمایشگاه امسال «عکس پاریس ۲۰۰۹» در این بخش، «کنار ایستادن و نگاه کردن» است و هنرمندانی هم‌چون صادق تیرافکن، محمد غزالی ، سمیرا علیخانزاده،مهرداد افسری،دادبه بصیر،شهریار توکلی،حوری یعقوبی،نیما علیزاده،صبا علیزاده،میثم محمدی،محفوظ و محبوبه کرملی از سوی گالری اثر در این بخش حضور دارند.

 

گفتنی است؛ گالری «راه‌ابریشم» نیز دیگر گالری است که از ایران با آثاری از بهمن جلالی،کتایون کرمی و گوهر دشتی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

عباس کیارستمی نیز در بخش عمومی این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست