1. خانه
  2. اخبار
  3. با تاخیر یک روزه با نمایش ۱۰۷ دقیقه فیلم، گردهمایی تصویر سال فردا آغاز می‌شود

با تاخیر یک روزه با نمایش ۱۰۷ دقیقه فیلم، گردهمایی تصویر سال فردا آغاز می‌شود

با تاخیر یک روزه
با نمایش ۱۰۷ دقیقه فیلم، گردهمایی تصویر سال فردا آغاز می‌شود

سرویس: فرهنگ و هنر – سینما
۱۳۸۹/۱۲/۰۶
۰۲-۲۵-۲۰۱۱
۱۴:۰۲:۱۴
۸۹۱۲-۰۳۲۹۲: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – سینما

گردهمایی بزرگ تصویر سال، فردا، شنبه هفتم اسفند، با نمایش ۷ فیلم در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

به گزارش ‌بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هشتمین نمایشگاه جشن تصویر سال ساعت۱۶ ،هفتم اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ اسفندماه جاری در کلیه‌ی فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

گشایش این جشن بدون مراسم رسمی است و گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، ممیز، میرمیران، نامی، انتظامی و نیلوفر میزیان عکس‌ها خواهد شد.

اما مراسم پایانی با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز جوانان زیر ۲۵ سال و اکسپوی نور، روز جمعه بیستم اسفندماه همراه با ثبت عکس گروهی هنرمندان هشتمین دوره برگزار می‌شود.

سیف‌الله صمدیان ـ دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر ـ روز گذشته در نوشتاری با عنوان‌های «"هنوز" خانه هنرمندان را تحویل نگرفته‌ایم» و «جشنواره هنرهای تجسمی فجر "هنوز" روی دیوار است.» درباره‌ی دلیل تاخیر یک روزه جشن تصویر سال که قرار بود امروز جمعه آغاز شود و به فردا موکول شده است، نوشته است: «ظاهرا یکی از دلایل کمک‌های مالی ارشاد به خانه هنرمندان در اختیار گذاشتن فضاهای نمایشگاهی این تنها خانه‌ی هنرمندان، برای ارایه آثار جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کنار چندین فرهنگسرا، موزه و دیگر گالری‌های در اختیار ارشاد است. برای مثال امسال از دوازدهم بهمن ماه نمایشگاه انفرادی شش هنرمند برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی فجر به مدت بیش از ۲۵ روز‌ تقریبا در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان برقرار است و این درحالی است که در طول سال، بر طبق مصوبه شورای عالی هنرمندان، فضای محدود این خانه، برای نمایشگاه‌های انفرادی، زمانی حدود یک هفته تا ده روز را در اختیار می‌گذارد به‌جز نمایشگاه‌های گروهی خاص همچون جشن تصویر سال که به‌گفته‌ی مدیریت محترم خانه، حداکثر زمان پیش‌بینی شده‌ی شورا، برای این رویداد سه هفته می‌باشد.

علی‌رغم تاکید چندباره دبیرخانه‌ی جشن تصویر سال مبنی بر زمان‌بندی این رویداد از اول تا بیستم اسفند هرسال (با درنظر گرفتن ده روز پایانی سال به‌عنوان روزهای غیرنمایشگاهی)، متاسفانه امسال نیز این تداخل زمانی، یک هفته از سه‌ هفته مفید پایان سال را از گروه کثیر هنرمندان این رویداد گرفت و این یعنی دریغ کردن تنها فرصت و زمان ارایه آثار بسیاری از شرکت‌کنندگان این دوره که تعدادشان از مرز ۲۵۰۰ نفر گذشت. این وضعیت در مورد جشنواره فیلم تصویر نیز که پارسال علی‌رغم نمایشگاه تصویر از اول اسفندماه شروع به‌کار کرد، صدق می‌کند، چراکه امسال این فرصت به‌خاطر چند میان برنامه‌ی زمان‌گیر در تنها سالونک نمایش و همایش باقیمانده‌ی خانه هنرمندان که به نام نامی بتهوون مزین است، تنها فرصت باقیمانده برای نمایش حدود ۲۰۰ فیلم کوتاه و نیمه بلند جوانان مستعد کشور، زمانی کمتر از دوهفته خواهد بود آنهم فیلم‌هایی که اکثرا امکان و محل نمایش عمومی را علی‌رغم دریافت مجوز کتبی از وزارت ارشاد، پیدا نخواهند کرد.

طبق آخرین پیغام تلفنی که چهارشنبه چهارم اسفند ماه از آقای دکتر جوزانی دریافت شد، فضاهای نمایشگاهی خانه را از ساعات پایانی روز پنجشنبه، جهت چیدمان بیش از ۷۰۰ تابلو در اختیار خواهیم داشت که امیدواریم این‌گونه شود. در غیر این‌صورت،‌ به‌طور غیرطبیعی، بسیار طبیعی است که از چند نقطه نظر، امکان برگزاری تصویر سال ۸۹ را نداشته باشیم با احتساب این احتمال که معروف خیلی از دوستان مربوط و نامربوط گزیده نخواهد شد.

دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در پایان این گزارش ناگزیر، از ارایه‌ی لیست کامل هنرمندان راه‌ یافته به هشتمین جشن تصویر سال در سایت تصویر خبر داده و افزوده است، امیدواریم باعث رضایت خاطر راه یافتگان شود و انشااله نارنجیدگی و همدردی راه نیافتگان بی‌شمار را به دنبال داشته باشد با وجدان به درد آمده ما که خدا هیچ تنابنده‌ای را در مقابل بیش از ۲۵۰۰ سی‌دی بی‌زبان ولی پر از احساس و انگیزه ارسال شده قرار ندهد.»

به گزارش ایسنا در نخستین روز برگزاری جشنوراه فیلم تصویر روز شنبه؛ هفتم اسفند ساعت ۲۰ در تالار بتهوون فیلم‌های زیر به ترتیب به نمایش گذاشته می‌شوند.

•همین یک ساعت پیش/ کارگردان: سینا آذین/ ۳۰دقیقه ( با بازی شهاب حسینی و نگار جواهریان)

•دعوت /کارگردان: مهسا میرحسینی/۴ دقیقه/ انیمیشن

•تنهایی/ کارگردان: مهرداد شیخان/ ۱۰ دقیقه/ انیمیشن

•یخ /کارگردان: حامد صفایی /۱۰ دقیقه/ تجربی

•تولدت مبارک/ کارگردان: سهیلا گلستانی/ ۱۵ دقیقه/ داستانی

•سلاطین خیابان‌ها/ کارگردان: پالیز خوشدل، زینب تبریزی/ ۳۸ دقیقه/ مستند- بخش مسابقه جوان

 

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست