1. خانه
  2. اخبار
  3. برازنان زندگی عکاس سرشناس دنیا را به تصویر می‌کشد

برازنان زندگی عکاس سرشناس دنیا را به تصویر می‌کشد

شرکت فیلمسازی دریم‌تایم متعلق به پیرس برازنان روی داستانی درباره رابرت کاپا عکاس خبری سرشناس مجارستانی کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی احتمالا پل مگیگان روی صندلی کارگردانی این پروژه می‌نشیند. استودیو دریم‌تایم با مترو گلدوین مه‌یر قرارداد دارد، اما هنوز مشخص نیست MGM در تولید این پروژه مشارکت کند.

فرانک کاپا متولد ۱۹۱۳ در بوداپست و نام اصلی او آندره فریدمان بود. او به عنوان عکاس خبری پنج جنگ مختلف در قرن بیستم را پوشش داد که شامل جنگ داخلی اسپانیا، دومین جنگ چین و ژاپن، جنگ جهانی دوم، جنگ سال ۱۹۴۸ اعراب و رژیم صهیونیستی و اولین جنگ هندوچین بود.

رابرت کاپا

او در عین حال رابطه‌ای صمیمانه با تعدادی از چهره‌های سرشناس دنیا مانند جان اشتاین‌بک نویسنده و اینگرید برگمن بازیگر معروف داشت. کاپا سال ۱۹۵۴ در جریان جنگ هندوچین در یک میدان مین کشته شد. او بیشتر به خاطر عکس‌های خود از "دی دِی" شهرت داشت.

کاپا از معدود عکاسانی بود که ششم ژوئن ۱۹۴۴ همراه نیروهای متفقین در ساحل نورماندی در شمال فرانسه پیاده شد. پل مگیگان این روزها اکشن افسانه‌ای علمی "فشار" با بازی داکوتا فانینگ را روی پرده سینماها دارد. او سازنده فیلم تحسین‌شده Lucky Number Slevin است که سال ۲۰۰۶ پخش شد.

برازنان ۵۵ ساله برای بازی در نقش جیمز باند در فیلم‌هایی چون "گلدن‌آی" و "فردا هرگز نمی‌میرد" شهرت دارد. او سال ۲۰۰۸ موزیکال بسیار موفق "ماما میا!" را روی پرده داشت و این روزها در فیلم "روح" به کارگردانی رومن پولانسکی بازی می‌کند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست