1. خانه
  2. اخبار
  3. برنامه نگارخانه‌ها در آخرین هفته از فصل بهار

برنامه نگارخانه‌ها در آخرین هفته از فصل بهار

نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران، راه ابریشم،پاسارگاد، الهیه، ملک، جهان‌نما، شیرین و موزه هنرهای معاصر تهران به استقبال نمایشگاه‌های مختلف نقاشی، عکس، مجسمه و شاهکارهای هنرمندان بزرگ جهان می‌روند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، نگارخانه‌های تهران که اغلب روز‌های جمعه را به مراسم افتتاح نمایشگاه‌هایشان اختصاص داده‌اند،‌از روز جمعه این هفته ۲۱ خردادماه نیز میزبان نمایشگاه‌های مختلف نقاشی، عکس، مجسمه و … هستند.
خانه هنرمندان ایران از روز جمعه ۲۱ خردادماه تمامی فضاهای نمایشگاهی خود را به آثار «هانیبال الخاص» اختصاص داده است و قرار است در مدت زمان یک هفته علاوه بر برپایی نمایشگاهی از آثار این هنرمند ۸۰ ساله ایرانی، برنامه‌های دیگری همچون نمایش فیلم و شعرخوانی به مناسبت بزرگداشت این هنرمند نیز برگزار خواهد شد.
نمایشگاه آثار هانیبال الخاص روز جمعه ۲۱ خردادماه ساعت ۱۶ در همه تالارهای خانه هنرمندان ایران گشایش خواهد یافت و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان خردادماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
نگارخانه راه ابریشم نیز که به صورت تخصصی در حوزه عکاسی فعالیت می‌کند از روز جمعه ۲۱ خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی عکسی با عنوان «خودنگاره‌های امروز» از آثار ۱۴ عکاس مطرح ایران است.
در این نمایشگاه ۱۴ قطعه عکس سیاه و سفید و رنگی از آثار رعنا جوادی، شادی قدیریان، پیمان هوشمندزاده، سمیرا علیخان‌زاده، علی اتحاد، آرش حنائی، آرش فایض، گلناز طاهری، صله ابوطالب، سمانه روغنی، رامیار منوچهرزاده، علی ناجیان، محسن یزدی‌پور و حامد یغماییان به نمایش درمی‌آید.
این نمایشگاه تا یکم تیرماه در نگارخانه تخصصی عکاسی راه ابریشم برپاست.
خانه هنر نیز پذیرای سه نمایشگاه در تالارهای مختلف «پاسارگاد»، «الهیه» و «ملک» خواهد بود.
دیوارهای گالری «ملک» به آثار نقاشی «ایرج شافعی» اختصاص یافته است و از روز جمعه میزبان بیست ویکمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که به معصومه سیحون تقدیم شده است.
«رضا بنی‌صدر» هنرمند نقاش و معمار سومین نمایشگاه خود را با ۲۲ تابلوی آبستره در گالری «الهیه» برپا خواهد کرد.
گالری «پاسارگاد» خانه هنر را هم آثار زوج هنرمند «آیدا ذوقی» و «امیرحسین قاسمی» دربر می‌گیرد. «گرگ و میش» عنوان مجموعه‌ا‌ی از ۲۰ تابلوی این دو هنرمند است که در ابعادی متفاوت ارایه می‌شوند.
این سه نمایشگاه تا اول تیرماه جاری از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در آرت‌سنتر – خانه هنر – واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ دایر است.
نگارخانه «جهان‌نما» هم از روز جمعه در اختیار مجسمه‌های برنزی امید و رخساره بنائی قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه ۱۶ اثر از این دو هنرمند جوان به نمایش درخواهد آمد که در میان آنها، برخی از مجسمه‌ها با سنگ‌های نیمه قیمتی نیز تلفیق شده‌اند.
نمایشگاه مجسمه‌های برنزی از روز ۲۱ خرداد ساعت ۱۶ تا ۱۹ افتتاح و تا روز ۲۷ خرداد به مدت یک هفته از ساعت ۱۰تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
نگارخانه جهان‌نما در میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع شده است.
در نگارخانه «شیرین» هم نمایشگاه مجسمه‌های گروه «معکوس» از روز جمـعه ۲۱ خرداد گشایش خواهد یافت.
در این نمایشگاه مونا پاد، فرزانه حسینی، لیلا پاکدل، مینا سرلک، نسترن صفایی، هوراد گرجی، حامد رشتیان، امیر موسوی زاده و علی موسوی زاده آثار خود را در سومین حضور مشترکشان ارائه کرده‌اند.
این گروه مجسمه ساز جوان پس از گذارندن تعالیم استادشان پرویز تناولی فرصت پیدا کردند که در سال ۸۵ گرد هم آمده و آثار خود را به صورت گروهی و انفرادی عرضه کنند.
نام این گروه از تکنیک منحصر به فرد استاد تناولی ریخته گری معکوس گرفته شده است که فیگور انسان ،اعضای بدن، پرنده و ماهی موضوع این آثار آبستره است.
این نمایشگاه تا دوم تیرماه در نگارخانه شیرین برپاست و علاقه‌مندان می توانند همه روزه (به جز دوشنبه ها) از ساعت ۱۱ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
نگارخانه شیرین در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، ساختمان انجمن خوشنویسان ایران دایر است.
اما نگارخانه گلستان هم از جمعه این هفته پذیرای علاقه‌مندانی خواهد بود که برای بازدید از آثار «نازنین رجب‌دوست» خواهند آمد.
آثار این هنرمند نقاش تا ۲۷ خردادماه بر دیوارهای نگارخانه گلستان خواهد بود.
در نگارخانه دی آثار نقاشی «فاطمه ژاله» به روی دیوار خواهد رفت و علاقه‌مندان از روز جمعه ۲۱ خردادماه تا ۲۷ خرداد می‌توانند از آثار این نقاش جوان دیدن کنند.
یکی از مهمترین نمایشگاه‌هایی که به تازگی گشایش یافته است، نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» است که در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.
در این نمایشگاه آثار از هنرمندان بزرگ جهان از جمله «پابلو پیکاسو، کامی پیسارو، ویکتور وازارلی، خوان میرو، سالوادور دالی، ادوارد مانت،جکسون پولاک، ژرژ روان، پل گوگن، آندره دورن، ژرژ براک، ونگوگ، مارک شاگال، لوترک، کاندینسکی، ادوارد مونه، اندی وارهول و …به روی دیوار رفته است.
این نمایشگاه تا ۳ شهریورماه ادامه دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست