1. خانه
  2. اخبار
  3. برنامه های ویژه عکاسان مدعو در جشنواره عکس زمان

برنامه های ویژه عکاسان مدعو در جشنواره عکس زمان

گزارش نخست:
همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس حمیدرضا مجیدی با عنوان " جاودانگان زمان " با موضوع دفاع مقدس، تشییع پیکر شهدا در طی دیدار از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب ۴۰ قطعه در محل نگارخانه حوزه هنری استان مرکزی افتتاح شد.
این نمایشگاه همزمان با آغاز به کار چهارمین سالانه جشنواره ملی عکس زمان با حضور حاج رضا محمدی از عکاسان و پیشکسوتان عکاسی در در دوران دفاع مقدس، اساتید برجسته عکاسی کشور از جمله: مجید ناگهی، محمدحسین حیدری رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، حسن غفاری، ساسان مویدی، سینا دلشادی رئیس حوزه هنری استان مرکزی و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره زمان افتتاح شد.
علاقه مندان می توانند تا ۵ مهرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.
حمیدرضا مجیدی عکاس و
  مسئول خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی است و برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی و شرکت در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی به همراه کسب موفقیت از جمله فعالیت های این هنرمند اراکی می باشد.

گزارش دوم:
چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان از روز سه شنبه ۲۸ شهریورماه به همت حوزه هنری استان مرکزی با حضور مسئولین استانی، خبرنگاران، اساتید برجسته عکاسی کشور از جمله مجید ناگهی، محمدحسین حیدری رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، حسن غفاری، ساسان مویدی و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شده است.
این نمایشگاه در دو بخش نگاه خلاق به زمان و انقلاب اسلامی در گذر زمان شامل ۸۰ اثر عکاسی از ۶۳ هنرمند عکاس از سرتاسر کشور می باشد که تا روز ۳۰ شهریور ماه جاری امکان دیدار از آنها ادامه خواهد داشت.

گزارش سوم:
همزمان با برگزاری چهارمین سالانه جشنواره ملی عکس زمان، کارگاه تخصصی عکاسی و مفهوم زمان با حضور استاد حسن غفاری از هنرمندان برجسته عکاسی کشور برگزار گردید.
در این نشست تخصصی که در روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در محل نمایشگاه جشنواره عکس زمان برگزار گردید و با مرور آثار سه دوره گذشته جشنواره عکس زمان همراه بود.
حسن غفاری پیرامون مفهوم زمان در عکاسی برای مخاطبین مطالبی را ایراد نمود.
حسن غفاری متولد ۱۳۴۸ بویراحمد، عکاس مستند اجتماعی است. در کارنامه ی بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای او چندین نمایشگاه عکس، کسب مقام های برگزیده، تدریس عکاسی و داوری در جشنواره های مختلف دیده می شود.

گزارش چهارم:
همزمان با برگزاری چهارمین سالانه ملی عکس زمان و حضور بیش از ۵۰ هنرمند عکاس در سطح شهر اراک، فضای اراک با نگاه دوربین عکاسان میهمان به ثبت میرسد.
هنرمندان عکاس با حضور در بناهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی سطح شهر اراک در روز نخست جشنواره اقدام به عکاسی از ابنیه و فرهنگ سطح شهر اراک نمودند.
لازم به ذکر است آثار عکاسی هنرمندان که از سطح شهر تهیه شده داوری خواهد شد و به آثار برتر از طرف شهرداری اراک هدایایی تقدیم میگردد.
حضور هنرمندان در روستاهای تاریخی اطراف اراک و سایر شهرهای استان مرکزی از برنامه جشنواره عکس زمان در روزهای باقی مانده می باشد.
———————————————————————————————————————————————————————————–
در دومین روز برگزاری چهارمین جشنواره عکس زمان، عکاسان میهمان جهت دیدار و عکاسی از روستای تاریخی انجدان، شهر خمین و بیت امام(ره) و پس از آن به محلات (شهر گلهای ایران) اعزام شدند و با حضور اساتید مطرح عکاسی کشور، به عکاسی پرداختند.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از دبیرخانه جشنواره مقرر است تا ساعت ۲۴ امشب در بخش جشنواره در جشنواره زمان با دو موضوع فضای شهری و میراث فرهنگی ، عکس های خود را تحویل دبیرخانه جشنواره نمایند.
برنامه پیش بینی شده روز سوم، سفر به شهر تفرش، عکاسی از مکانهای تاریخی و روستاهای اطراف آن و دیدار از آرامگاه پرفسور حسابی می باشد.
همچنین دیدار از شهر ساروق (مکان وقوع معجزه حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم در امامزاده ۷۲ تن) از دیگر برنامه های این روز می باشد.
لازم به یادآوری است در ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه آئین پایانی چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است نمایشگاه " چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " در هفتاد و هشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک گشایش یافته و علاقمندان می توانند از طریق " ایـنجـا " از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.

—————————————————————————————————————————————————————-
سایر اطلاعات دریافتی از دبیرخانه این جشنواره بلافاصله پس از دریافت منتشر خواهد شد.
—————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده نظرات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید
جهت مشاهده متن بیانیه ی دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده متن بیانیه ی هیات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده اسامی راه یافتگان به نمایشگاه چهارمین جشنواره عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری افتتاحیه چهارمین جشنواره عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده برنامه های ویژه عکاسان مدعو در جشنواره عکس زمان  " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده یادداشت ریاست حوزه هنری اراک بر چهارمین جشنواره زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست