1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزاری مراسم هشتمین سال فقدان کاوه گلستان در افجه

برگزاری مراسم هشتمین سال فقدان کاوه گلستان در افجه

همزمان با برگزاری بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک، مراسم هشتمین سال فقدان عکاس هنرمند " کاوه گلستان "  عصر روز پنجشنبه بر سر مزار این عکاس فقید در روستای افجه برگزار شد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این مراسم با حضور همسر این عکاس " هنگامه گلستان " و تنی چند از شاگردان کاوه گلستان، عصر روز پنجشنبه، یازدهم فروردین ماه سال جاری، به عنوان بخشی از برنامه بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک، بر مزار این عکاس در روستای افجه واقع در منطقه لواسانات در شمال تهران برگزار شد.
در این مراسم " هنگامه گلستان " با بیان خاطراتی چند از زندگی حرفه ای این هنرمند، نکاتی از ویژگی های شخصیتی و حرفه ای این عکاس خبرنگار را برای جوانان حاضر برشمرد.
" هنگامه گلستان " با بیان مراحل زندگی کاوه و تشریح نگاه " کاوه گلستان " به عنوان عکاس خبرنگار به موضوع های کار شده ایشان، اعلام کرد: کاوه در تمام زندگی مردی دقیق و مهربان بود و زمانی که با موضوعی مواجه می شد، ابعاد زمانی موضوع را به خوبی درک می کرد. لطافت روحی کاوه را تنها در حین جدیت در کارش می توانستی ببینی که تبدیل به دقت و تامل شده است.

همسر " کاوه گلستان " در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین پیرامون تاثیر حضور ایشان در طول زندگی این عکاس اعلام کرد: پس از طرح درخواست ازدواج از سوی کاوه و قول ایشان نسبت به آموزش فنون کار عکاسی مستند به ویژه خبری، کاوه بر قولش ماند و به خوبی نکات علمی و نظری این شاخه از عکاسی را به من آموزش داد.

گلستان در ادامه افزود: من هم تا جای ممکن و حضور در لابراتوار و دیگر مراحل ممکن، بنا به درخواست کاوه کنارش بودم و مگر می شود منکر تاثیر مستقیم کیفیت حضور همسران در زندگی حرفه ای  هنرمندان شد؟

از نکته های قابل ذکر در این مراسم، حضور آرش یدالهی به عنوان یکی از شاگردان کاوه بود که در بخشی از این مراسم ساده، از چگونگی نظارت " کاوه گلستان " در راهنمایی رساله کارشناسی عکاسی اش به برخوردهایی ظریف و راهنمایی های مشتاقانه ی این عکاس فقید اشاره کرد. از دیگر موارد قابل ذکر، نمایش عکس هایی از آثار شاخص " کاوه گلستان " در محل بود به گونه ای که حاضرین با مشاهده کتاب های این عکاس بر مزار و عکس های این هنرمند در وسعت محیط و موسیقی وزش باد در طبیعت، شاهد فضایی خاص در موقعیت مزار این عکاس بودند.
" کاوه گلستان " فرزند سیدابراهیم گلستان، متولد تیرماه سال ۱۳۲۹ در آبادان بود که مجموعه های ماندگاری را از پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ و عکس های تاثیرگذاری از روزهای انقلاب و سال های دفاع مقدس و زندگی روزمره مردم در سطح کشور، از خود برجای گذاشت. کتاب های غنچه ها در توفان، گلاب، شورش از جمله تالیفات " کاوه گلستان " است.
" کاوه گلستان " به خاطر عکس های انقلاب سال ۱۳۵۷ مردم ایران جایزه ویژه رابرت کاپا را در سال ۱۳۵۸ از آن خود کرد.
این عکاس ایرانی در حین انجام ماموریت تصویربرداری و تهیه گزارش در ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۸۲ در منطقه کفری کردستان عراق به دلیل انفجار مین از ناحیه پا به شدت مجروح شد و در دم جان سپرد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست