1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزیده جشنواره عکس حوزه(اشراق): مبلّغ مبلّغان دینی در نقاط محروم بودم/ کم‌کاری عکاسان در پوشش فعالیت‌‌های روحانیون

برگزیده جشنواره عکس حوزه(اشراق): مبلّغ مبلّغان دینی در نقاط محروم بودم/ کم‌کاری عکاسان در پوشش فعالیت‌‌های روحانیون

«مهدی مریزاد» عکاس خبرگزاری فارس و برگزیده جشنواره اشراق گفت: پوشش تصویری فعالیت‌های روحانیون دشوار است؛ انتظار داریم حوزه علمیه به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی فضا را برای ورود عکاسان برای تصویر کردن فعالیت‌های این عزیزان هموار کند.

خبرگزاری فارس: مبلّغ مبلّغان دینی در نقاط محروم بودم/ کم‌کاری عکاسان در پوشش فعالیت‌‌های روحانیون
گزارش تصویری مرتبط

——————————-
  •  
  •  
  •  

مهدی مریزاد عکاس خبری خبرگزاری فارس در دومین دوسالانه جشنواره عکس حوزه «اشراق» در قسمت مجموعه عکس حائزه رتبه نخست شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با اشاره به سفر یک ماهه‌اش در ماه رمضان امسال، هدف از این اقدام را تصویر کردن فعالیت مبلغان در مناطق محروم توصیف کرد و افزود: من در این مدت مبلغ مبلغان دینی در نقاط محروم بودم و کار هنری خود را در زمینه عکاسی روحانیت با این کار آغاز کردم تا بتوانم جایگاه حقیقی روحانیون را به مردم نشان دهم.

این هنرمند عکاس با اشاره به اینکه در سفر به کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به صورت مستمر همگام با روحانیون تبلیغ به ثبت رساندن این فعالیت در قاب دوربین تلاش کرده است، به مرور برخی از فعالیت‌های خود پرداخت و افزود: حجت‌الاسلام محمد غضنفرپور مهندس مکانیک و مبلغ روستای محروم درغک از توابع شهر دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیداحمد محمدی مبلغ روستای وندرنی علیا و حجت‌الاسلام قادری مبلغ روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران استان کردستان، حجت‌الاسلام مجید رضایی مبلغ در روستای حیدرخانی از توابع شهرستان کوهدشت استان لرستان هر کدام در این تصویر کشیدن فعالیت‌ها کمکم کردند.

مریزاد همچنین ضمن قدردانی از همکاری حجج‌ اسلام علی اکبری و مهدی زهرایی مبلغان بخش دلوار استان بوشهر، درباره بهترین عکسی که در این سفرها گرفته است، گفت: به نظرم در منطقه سردسیر عشایرنشین کرنگ آنجایی که حجت‌الاسلام ابوذر غفاری‌راد مبلغ جوان اهل شهرستان دهدشت به یک خانم عشایری برای انتقال آب کمک می‌کند، توانستم انتقال پیام را به تصویر بکشم.

 

 

وی دوری یک ماهه از فرزندش را سخت‌ترین خاطرات این مدت بیان کرد و ادامه داد: در روز تولد پسرم در روستای درغک از توابع شهر دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد بودم، در آنجا هیچ‌گونه امکانات مخابراتی نبود، حتی پنج کیلومتر از روستا بیرون آمدم ولی نتوانستم یک تماس با فرزندم داشته باشم و این روز خیلی به من سخت گذشت.

عکاس خبری خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت چهارساله عکاسی‌‌اش در شهر قم بیان داشت: از نزدیک در جریان فعالیت روحانیون بودم، به همین خاطر این دغدغه را داشتم که زندگی روزمره روحانیون را به مردم نشان دهم، متأسفانه در خصوص پوشش فعالیت‌های روحانیت در اجتماع کم‌کاری شده است، البته شاید یکی از علت‌ها این باشد که در این زمینه محدویت وجود دارد و ورود به این عرصه با مشکلاتی همراه است.

وی با تأکید بر اینکه عکاسان، هنرمندان و مستندسازان بسیار مشتاق هستند که در فضای روحانیت کار کنند، افزود: انتظار داریم که حوزه علمیه و به خصوص دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی فضا را برای ورود هنرمندان در جهت به تصویر کشیدن فعالیت‌های روحانیون مبلغ هموار سازند، زیرا روحانیون زیادی در مشاغل مختلف از جمله پزشکی، مهندسی، کارهای فنی و حتی هنری داریم، به عبارت دیگر می‌توان گفت روحانیت در تمام مشاغل حضور دارند و تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

مریزاد، تشویق‌ها و پیگیری‌های سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و در کنار آن حیدر رضایی مدیرکل اداره عکس، طرح و کاریکاتور این خبرگزاری را عاملی مؤثر برای ادامه مسیر خود توصیف کرد و ابراز داشت: در این سفر دو بار مجبور شدم جلوبندی ماشینم را تعمیر کنم، همچنین در راه چند بار تایر ماشین پنجر شد، البته دو شب هم مجبور شدم در آن هوای گرم تابستان در ماشین بخوابم!

وی در پایان از روحانیون برای به تصویر کشیدن فعالیت‌های این قشر فرهیخته دعوت کرد و گفت: چنانچه برای ثبت فعالیت‌های خود در اقصی‌نقاط کشور تمایل دارند با نشانی m.marizad@farsna.net مکاتبه کنند.

به گزارش فارس، چندی پیش از مهدی مریزاد به خاطر حرکت جهادی‌اش در ماه مبارک رمضان در به تصویر کشیدن فعالیت روحانیون مبلغ در مناطق محروم در خبرگزاری فارس تجلیل به عمل آمد که مشروح گزارش آن از اینجا قابل مطالعه است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست