1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های یعقوب‌زاده بر دیوار موزه هنرهای دینی می‌نشیند

عکس‌های یعقوب‌زاده بر دیوار موزه هنرهای دینی می‌نشیند

معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به مناسبت شصتمین سالگرد اشغال فلسطین نمایشگاه “دیوار” را با مضامین ۱۸ سال مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند.

خلخالی/ عکس از آلفرد یعقوب زادهبه گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی موزه هنرهای دینی اعلام کرد نمایشگاه عکس دیوار ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت افتتاح می‌شود و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از آثار آلفرد یعقوب‌زاده است. این عکاس ۵۰ ساله همزمان با انقلاب وارد دنیای عکاسی شد و عکاسی جنگ تحمیلی و همکاری با آسوشیتدپرس و آژانس عکس سیگما از جمله فعالیت‌های اولیه وی بود.

آثار اولیه یعقوب‌زاده در ایران با عناوین “جنگ ایران و عراق” و “چهره‌های جنگ” به چاپ رسیده است. عمده فعالیت حرفه‌ای این عکاس به ثبت رویدادهای گروگانگیری در جنگ لبنان اختصاص دارد و وی ۱۳ سال در میان نیروهای مبارز فلسطین علیه اسرائیل عکاسی کرده است. گزارش‌های تصویری یعقوب‌زاده از مقاومت مردم فلسطین در مجموعه “صلح تحمیلی” منتشر شده است.

او از بحران‌های داخلی بسیاری از کشورها از جمله افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، سومالی، کوبا، ازبکستان، روسیه، عراق، چین، چچن، سریلانکا، آمریکا و … عکاسی کرده و تجربه‌هایی ارزشمند در ثبت آئین‌ها و مراسم مذهبی و سنت‌ها در بیش از ۲۴ کشور دارد. وی این مجموعه را در کتاب “مسیحیت در جهان” منتشر و نمایشگاههایی در میلان، بوادپست، پاپونیان و … برپا کرده است.

یعقوب‌زاده تاکنون جایزه رتبه نخست ورلد پرس فتو، بهترین عکس NPPA در بخش فتوژورنالیسم و … را کسب کرده است. آئین گشایش نمایشگاه دیوار ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در خیابان ولی عصر، مقابل بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برگزار می‌شود و بازدید از نمایشگاه تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ میسر است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان پنجمین جشنواره عکس رشد
پسین
۶۱۳۴ عکس رسیده به هشتمین جشنواره آبرنگ داوری شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست