1. خانه
  2. اخبار
  3. بیانیه داوران دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد

بیانیه داوران دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد

در پی برگزاری دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد، گروه داوری این جشنواره بیانیه ای را به این شکل تنظیم نمود.

متن ارسالی این بیانیه به " پایگاه عکس چیلیک " به این ترتیب است:
مشهد قلب دوم عکاسی ایران است.
نسل پرشوری در این خطه بوجود آمده که تاکنون کارهای ارزنده ای را صورت داده است. یکی از مهمترین ویژگی های این نسل توجه آنان به جنبه های فرهنگی و اهمیتی است که به این وجه مهمتر عکاسی می دهند.
این توفیق بزرگی برای عکاسی ما است. شاید یکی از دلایل این توفیق را بتوان درفعالیت های پی گیرانه آموزش عکاسی در این استان دانست. معلمین و اساتید دلسوز و فهیم، شاگردان سخت کوش و علاقمند در این دیار دست به دست هم داده و شرایطی را بوجودآورده اند که امروزه تاثیر عکاسی مشهد را بر عکاسی ایران نمی توان نادیده گرفت.
یکی از کارهای تاثیرگذار و سازنده ای که در سال های اخیر در این استان پاگرفته فعالیت های کانون عکس مشهد و اردوهایی است که این کانون برگزار می کند.

بیانیه داوران دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد

این اردوها فرصت های مناسبی را در اختیار جوانان علاقمند به این رشته قرارداده است که بتوانند با حمایت دست اندر کاران و مسئولان کانون فارغ از دغدغه هایی که عکاسان ما با آن دست به گریبانند به موضوعات مورد علاقه ی خود بپردازند.

در سال های اخیررشد فزاینده ی تعداد علاقمندان به عکاسی از یکسو وکمبود امکانات آموزش های آکادمیک باعث شده که آموزش های عملی عکاسی در قالب اردوها و تورهای عکاسی شکلی جدی به خود بگیرد.

کانون عکس مشهد توانسته است با برگزاری مداوم این اردوها به نیاز آموزشی نسل نوپای عکاسی مشهد پاسخ مناسبی بدهد و در شرایطی که همه ی جوانان مستعد و علاقمند امکان ورود به محیط های آموزش آکادمیک را پیدا نمی کنند چنین اردوهایی از یک طرف نیاز آموزشی جوانان را فراهم می کند و از سوی دیگرفضایی سالم و سازنده را در اختیار آنان قرار می دهد که به رقابت بپردازند.

در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کرد که لازم است مسئولان فرهنگی استان از این اردوها حمایت لازم و کافی را صورت بدهند.
داوران دومین جشنواره عکاسان شرکت کننده در اردوهای کانون عکس مشهد مرکب از:  امین ابراهیمی، مسعود توجهی، سیدمجتبی خاتمی، افشین شاهرودی، و رومین محتشم با چنین نگرشی عکس های رسیده به دبیرخانه ی مسابقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
عکس های رسیده در مجموع از کیفیت و کمیت قابل قبولی برای یک رویداد عکاسی آماتوری و غیر حرفه ای که بیشتر جنبه های آموزشی را مورد نظر دارد برخوردار بود.
آنچه که در یک ارزیابی کلی در مورد عکس های رسیده باید گفت سادگی نگاه و دوری جستن از پیچیدگی هایی است که در سال های اخیر در عکاسی هنری ما دیده می شود. عکس های انتخابی از دید داوران مسابقه مجموعه ی قابل قبولی است که حساسیت ها، گرایش ها و توانایی های گروهی از عکاسان جوان ما را نشان می دهد که بخوبی با حساسیت ها، گرایش ها و توانایی های نسل جوان عکاسی ایران همسو و برابر است.
امید که انتشار این عکس ها در قالب یک کتاب این امکان را فراهم کند که کار این عکاسان جوان در سطحی گسترده در اختیار علاقمندان قرار گیرد و زمینه را برای نقد و بررسی جدی آن ها فراهم نماید.

جهت مشاهده گزارش اختتامیه دومین جشنواره کانون عکس مشهد " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست