1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش اختتامیه دومین جشنواره کانون عکس مشهد

گزارش اختتامیه دومین جشنواره کانون عکس مشهد

دومین جشنواره عکاسان شرکت کننده در اردوهای تخصصی کانون عکس مشهد، با برگزاری مراسم پایانی این جشنواره و اهدای جوایز برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این جشنواره دوسالانه، اختصاص دارد به عکاسانی که در اردوهای تخصصی عکاسی کانون عکس مشهد حضور یافته و عکس های خود را در جلسات نقد و بررسی عکس هر اردو ارایه داده و به نمایش گذاشته اند.

گزارش اختتامیه دومین جشنواره کانون عکس مشهد

در بخش مقدمه این اختتامیه، کارگاه ارتباطات در عکاسی که توسط " سیدکاظم حسینی " در سالن نگارخانه سلطان علی مشهدی برگزار شد و هشتاد نفر از علاقمندان به این مبحث حضور یافته و با طرح پرسش و دریافت پاسخ استفاده لازه را از این نشست بردند.

دراین نشست سه ساعته " سیدکاظم حسینی " فیلمی از پروژه ی عکاسی معدن که توسط مدرس این کارگاه تهیه شده بود نمایش داد و از تجربیات خود پیرامون نحوه ی صحیح ارتباط عکاس در موقعیت های مختلف با حاضرین به گفت وگو گفت.

در این دوره از جشنواره از میان ۲۳۴ عکاس شرکت کننده در اردوهای آبان ماه ۱۳۸۷ تا آبان ماه ۱۳۸۹؛ ۱۰۶ نفر با ۱۰۲۸ قطعه عکس شرکت کردند که از این میان ۸۶ قطعه عکس از ۳۴ نفر توسط هیات داوران انتخاب شـد و در کتاب جشنواره – به عنوان بخشی از روند عکاسی ایران – به چاپ رسید.
گروه داوری این جشنواره متشکل از: امین ابراهیمی، مسعود توجهی، سیدمجتبی خاتمی، افشین شاهرودی، رومین محتشم بودند که مسئولیت انتخاب عکس های نمایشگاه این جشنواره را بر عهده داشتند.

در مراسم پایانی این جشنواره " نوشین وفادار " مدیر کانون عکس مشهد با قرایت متنی به اعلام گزارش از عملکرد و بررسی فعالیت های این کانون در شش سال گذشته پرداخت و اظهار نمود:
به دلیل نیاز مبرم کانون عکس به پاره ای تغییرات در آستانه هفت سالگی این کانون، در زمینه برگزاری برنامه ها و فعالیت ها و همچنین نحوه عضوگیری احساس می شود که در چهارماه آینده تمامی برنامه ها و کارگاه ها و اردوها صرفا از طریق ارسال پیامک و نامه الکترونیکی به عکاسان خراسانی اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش اختتامیه دومین جشنواره کانون عکس مشهد

همچنین در نهایت این اختتامیه، نتایج دومین جشنواره عکاسان شرکت کننده در اردوهای تخصی کانون عکس مشهد به این شرح اعلام شد:
نفر اول: امید سریری آجیلی
نفر دوم: شادی آفرین آرش
نفر سوم: حمید سلطان آبادیان

جایزه بهترین عکس سیاه سفید: امید سریری آجیلی
لازم به یادآوری است که از شش نفر از عکاسان که عکس های آنها تا مرحله انتخاب نهایی قرار گرفت نیز به این ترتیب تقدیــر به عمل آمد:
نغمه آریایی، گوهر گلچین، حجت بامروت ابدی، مصطفی پیوندی، امیرحاجی عباسی، صادق ذباح

کانون هنرمندان خراسان هم مبلغ شش میلیون ریال به برگزیدگان بخش تقدیر اهدا نمود که این مبلغ مطابق نظر مدیر کانون، در قالب برگزاری نمایشگاه عکس به این عزیزان اهدا خواهد شد.

همچنین جوایزی به این شرح از سوی دیگر نهادها و پایگاه های مرتبط با عکاسی در کشور به منتخبین این جشنواره اهدا شد:
اهدای سه بسته ویژه از سوی "  پایگاه تخصصی کتاب عکس " با اعتباری معادل پانصدهزار ریال به سه عکاس منتخب کاربران پایگاه عکس چیلیک، آقایان: سیدمجید جلالیان و نویدرضا حقیقی مود و خانم شادی آفرین آرش.
اهدای بن خرید یک میلیون ریالی از سوی بازرگانی نجاتی " مرکز تخصصی فروش دوربین های دبجیتال و لوازم جانبی " به عکاس نوجوان کانون عکس مشهد " مریم ذبیح نیا "
در ادامه شرکت بیمه سامان سه نفر برتر این جشنواره را به مدت یک سال، هزینه بیمه حوادث مخصوص مشاغل این عکاسان را تقبل کرد.
سه دوره اشتراک یکساله نشریه عکاسی خلاق هم به: محمد ادیبی، مریم اصفهانی و محمودبازدار اهدا شد.
دعوت از سه عکاس منتخب به شرکت در " تورهای عکاسی پایگاه عکاسی چیلیک " خانم ها: سحر سقاء، سمیه شهریاری و گوهر گلچین.

" پایگاه عکس چیلیک " با انتشار عکس هایی که مطابق نظر گروه محترم داوری به بخش نمایشگاه این جشنواره، راه یافته است در نگارخانه چیلیک، محیطی را برای ارزیابی و داوری کاربران این رسانه فراهم کرد تا مطابق نظر و رای نهایی ایشان، منتخبین این نمایشگاه معرفی و هدایایی به ایشان تقدیم شود.

جهت مشاهده متن بیانیه داوران دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده عکس های راه یافته به دومین جشنواره اردوهای عکاسی کانون عکس مشهد در نگارخانه چیلیک " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست