1. خانه
  2. اخبار
  3. بیانیه دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان

بیانیه دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان

دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان در آستانه حضور عکاسان راه یافته به بخش نمایشگاه این جشنواره در استان مرکزی و شهر اراک، بیانیه ای را تنظیم کرده اند که با ارسال دبیرخانه جشنواره به دفتر " پایگاه عکس چیلیک " به آگاهی عموم می رسد.

متن بیانیه ی " حمیدرضا مجیدی " دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان به این شرح است:

هوالمصور

"زمان" چهارم رسید …
صورتهای خیالی هنرهای مختلف در هر دوره تاریخی، جلوه انکشاف حقیقت و عالمی دیگر است. در این میان برخی از این صور، اختصاص به ظهور عالم جدید پیدا کرده اند و امروز آن صور خیالی، هنر تکنولوژیک عکاسی است.
معنای دلبسته عکاسان در تعریف فارسی عکاسی، نوشتن به وسیله نور است. تفاوت نگارش با کلمه و نور، عدم سیال بودن خیال در استفاده از ابزار دوربین و قلم است. مشکل بودن پرداختن به مفاهیم عمیق و نشان دادن درونمایه آنها در سطح دو بعدی تصویر، تا قبل از تحول عکاسی در قامت ابزار الکترونیکی و دیجیتال، آرزوی هر اندیشمند و متفکری بود که قصد داشت اندیشه خود را با تاثیرگذارترین ابزار، در کوتاه ترین زمان و آن هم با عکس بیان نماید.
کیمیای زمان و ابزار کنونی، هنرمندان اندیشمند را بر آن داشته تا ابزار موثری چون عکس را به عنوان تریبون خود انتخاب نمایند که حتی برای استفاده از آن نیاز به زبان و چهارچوب جغرافیایی ندارند.
اتهام اینکه عکاسی زبانی است که فقط قادر است از چیزهایی خاص سخن بگوید، و اینکه عکس نمی تواند نادیده را بنمایاند یا دور را، یا درون را، یا امور مجرد را … و یا عکس نمی تواند از انسان یا محیط، سخن بگوید بلکه فقط می تواند انسانی خاص یا محیطی محدود را، آن هم از منظر و کادری خاص نشان دهد، در حال حاضر مورد قبول نیست؛ چرا که امروزه عکاسی به کمک انسانهای اندیشمند و علاقمند، در کنار ابزار مدرن، محدودیت نشان دادن چیزها را از میان برده و در مورد درونمایه و لایه های عمیق آن سخن می گوید.
چهارمین جشنواره ملی عکس زمان، نمونه بارز و روشن این ادعاست. این جشنواره، سویه و هدف والایی را برای خود ترسیم نموده است و آن بازنمایی و نگارش سخت ترین و مهمترین سوال بشر که همانا گذر عمر و زمان سرمدی، دهری و طبیعی است، به صورت تصویر می باشد.

این مهم از رهگذر اندیشه عمیق ۴۰۸ عکاس کشور، با بیش از ۵۰۰۰ قطعه عکس گذشت و نگاه تیزبین اساتید ارجمند: آقایان سیدعباس میرهاشمی، محمدمهدی رحیمیان و کریم ملک مدنی، ۸۰ قطعه عکس از ۶۳ عکاس را با سه رای طلایی، شایسته حضور در جشنواره دانست.

حضور علاقمندان و هنر دوستان، در ساعت ۱۹ سه شنبه ۲۸ شهریور ماه، در مکان نگارخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک، واقع در پارک آزادی، نویدبخش استمرار و پرمحتواتر شدن این رویداد مهم هنری کشور در استانمان می باشد.
سپاس و قدردانی خود را از شرکت محترم پتروشیمی شازند، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری اراک که باعث شدند حوزه هنری استان مرکزی در برگزاری بهتر این جشنواره، گامهای استوارتری را بردارد، اعلام می داریم.
امید است که این حرکت، مورد قبول حضرت حق و عنایت امید همه زمانها، حضرت بقیه الله(عج) قرار گیرد.

ان شاء الله
حمیدرضا مجیدی
دبیر چهارمین جشنواره ملی عکس زمان

————————————————————————————————————————————————————-
سایر اطلاعات دریافتی از دبیرخانه این جشنواره بلافاصله پس از دریافت منتشر خواهد شد.
————————————————————————————————————————————————————–
جهت مشاهده فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده نظرات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنـجـا " کلیک کنید
جهت مشاهده متن بیانیه ی دبیر چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده متن بیانیه ی هیات داوران چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان " ایـنجـا " کلیک کنید.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست