1. خانه
  2. اخبار
  3. بیانیه هیات داوران سوگواره شهرستانی « بوسه بر خاک »

بیانیه هیات داوران سوگواره شهرستانی « بوسه بر خاک »

به نام خداوند بخشنده مهربان
شاید! در نگاه نخست این ادعا که سهم قابل توجهی از کیفیت نگرش،دانش، بینش، فهم و تحلیل وقایع، رخدادهای تاریخی و حتی زندگی پیرامونی بشر امروز مرهون عکاسی وفیلم است غلو آمیز بنماید، اما با اندکی تعمق و برشمردن کرانه‌های حضور و تاثیر این پدیده درجلوه‌های گوناگون زندگی بشر، بخشی از وجوه معنا‌دار این پدیده آشکارتر می‌شود.

امروزه دامنه این تاثیر تا بدانجا گسترش یافته که بدرستی هیچ جامعه‌ای از جهان به هم پیوسته کنونی را نمی‌توان به دور از عکس وتصویر تصور کرد.
اکنون که با درایت، یاری و حمایت فرماندار محترم شهرستان بیجار جناب آقای بهروز نعمتی نخستین سوگواره عکس و فیلم عاشورایی برگزار گردید ضمن سپاس از زحمات ایشان و تمامی عزیزان امیدواریم در تداوم و گسترش این سوگواره که منشا پیدایش استعدادهای درخشان و بنیان توجه بصری ملت ایران به ارادت و شکوه برگزاری عزاداری محرم در این شهرستان است همت عالی گمارده شود.

هیئت داوران ضمن ارج نهادن به حضور گسترده هنرمندان عزیز، شرکت کنندگان را به نکاتی چند راهنمایی می نماید.
بخش عکس: توجه به این نکته که دید تیزبین هنرمند باید تصاویر و چهارچوبهایی را از موضوع انتخاب نماید که در نگاه ساده و عامی تماشا چی نگنجد و در دیدن عکس تماشاگر احساس نو بودن و تفاوت نگاه عکاس شود که در بیشتر موارد این موضوع قابل لمس نبود. سعی شود با استفاده از موضوعات پیش رو اقدام به خلق آثاری به صورت مجموعه به هم پبوسته و معنا گرا نمایند.

بخش فیلم: در این بخش با عنایت به کمبودهای موجود در شهرستان در زمینه تامین تجهیزات حرفه ای تصویر برداری و صدا این نکته را یاد آور می گردد که آثار فاقد خلاقیت لازم بوده و این گونه تصور میگردد که سازندگان تم خاصی برای اجرای نماهنگ در نظر نگرفته و صرفا به جنبه مذهبی و اجرایی مراسم توجه نموده اند.
در پایان باز هم از همت عالی جناب آقای مهندس نعمتی و تمامی عزیزانی که در به سرانجام رسانیدن این سوگواره یاریمان نمودند سپاس و قدردانی می نماییم و امیدواریم اجر این امر فرهنگی در کارنامه خدمتگزاری به آستان ابا عبدالله الحسین ثبت و ضبط گردد.
اولین سوگواره شهرستانی عکس و فیلم عاشورایی در شهرستان بیجار به همت فرمانداری بیجار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید و نتایج بدین شرح اعلام شد.

گروه داوری: جمشید فرجوند فردا، عمران اشرلو، فرزاد لطفی

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست