1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ایران جوان

بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ایران جوان

«  بنام خدا »

« بیانیه هیات داوران نحستین جشنواره ملی عکس ایران جوان »

هنر عکاسی، به عنوان یکی از اساسی ترین رسانه های ارتباطی، بویژه در موضوعاتِ زندگی اجتماعی و سلامت روان جامعه که نقش موثری در اصلاح ساختارهای اجتماعی دارد بار دیگر در جشنواره ملی عکس ایران جوان، نمود تازه ای یافت.
زبانِ عکس در بیان موضوعاتی که به نقش محوری خانواده، و ایجاد پویایی و سلامت جامعه می پردازد، می تواند به رشد و شکوفایی یک جامعه جوان و ارائه ی سبک زندگیِ سالم کمک کند و امید و نشاط رابا زندگی اجتماعی مردم همراه نماید.

ابراهیم بهرامی در حال خواندن بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ایران جوان
هیات داوران جشنواره ملی عکس ایران جوان، از توجه هوشمندانه ی مسئولین برگزار کننده در جهت فراهم آوردن امکانی برای ارئه ی آثاری که امید و سرزندگی را به جامعه تزریق می‌کند، تشکر ویژه نموده و بدلیل اهمیت موضوع، پیشنهاد تشکیل یک دبیرخانه‌ی دائمی برای این جشنواره را می‌نماید تا ارتباط با هنرمندان عکاس بطور مستمر حفظ شود وبرنامه ریزی برای اعلام به موقع فراخوان، جمع آوری آثار، برگزاری نمایشگاه در مکان‌های مختلف، چاپ کتاب آثار جشنواره برای پژوهش و تحقیق فرهیختگان و مسئولین فراهم آید.
همچنین پیشنهاد می کند با توجه به اهمیت نقش پروژه های عکاسی با محوریت خانواده و تنوع موضوعی آن، دردوره های بعدی این جشنواره پیش بینی لازم برای انجام این پروژه ها توسط عکاسان منتخب و مجرب صورت پذیرد.
آثار ارسال شده، در این دوره از جشنواره با وجود زمان محدود اطلاع رسانی، به لحاظ کمی و کیفی بسیار قابل توجه هیات داوران بوده است که نشان دهنده ی وجود قابلیت های بالقوه هنر عکاسی در میان هنرمندان  کشورمان می‌باشد.
هیات داوران ضمن ارج نهادن به کلیه عکاسانی که در رقابتی سالم آثار خود را  به این جشنواره ارسال نموده اند، پس از بررسی تعداد ۳۰۰۵ اثر در ۴ بخش و از ۱۱۵ عکاس کشورمان، با انتخابی آگاهانه و منصفانه و با صرف وقت و دقت بسیار، ناگزیر به پذیرش ۱۲۰ اثر برای ورود به نمایشگاه گردید که از این میان هیات داوران نتایج برگزیدگانِ برتر این دوره را اعلام می‌نماید.
با احترام
« هیات داوران نحستین جشنواره ملی عکس ایران جوان
کمال الدین شاهرخ ، ناصر محمدی و ابراهیم بهرامی

عکس از : روح الله دلیر

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
راه یابی نگاه «عبدالرحمان مجرد» به جشنواره «روح شهر» صربستان
پسین
گزارش اختتامیه جشنواره عکس ایران جوان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست