1. خانه
  2. اخبار
  3. توسط انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر، نخستین سررسید عکس سال ۹۰ رونمایی شد

توسط انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر، نخستین سررسید عکس سال ۹۰ رونمایی شد

توسط انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر،
نخستین سررسید عکس سال ۹۰ رونمایی شد

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۸۹/۱۱/۱۹
۰۲-۰۸-۲۰۱۱
۱۰:۳۱:۱۹
۸۹۱۱-۱۱۷۰۰: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

نخستین سررسید ویژه عکس سال ۹۰ توسط انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسمی که شامگاه گذشته ـ ۱۸ بهمن‌ماه ـ در ساختمان شماره یک بنیاد شهید برپا شده بود، عباس حاجی‌پور آرانی – دبیر انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر عنوان کرد: بی‌شک اگر همکاری دوستان عکاس نبود، امروز نمی‌توانستیم چنین مجموعه‌ای را که خلاء آن در جامعه‌ی عکاسی احساس می‌شد، منتشر کنیم.

او عکس را چشم هوشیار قرن معاصر دانست افزود: انسان‌ها و جوامع بدون تصویر حیات ندارند. هرچند که متاسفانه عکاسی در جامعه‌ی ما مهجور و مظلوم واقع شده و عکاسان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به کارشان دارند، مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

حاجی‌پور آرانی با تاکید بر هدف انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر برای معرفی جامعه‌ی عکاسان و دستاورد‌های آنها در این سررسید سالانه گفت: خلاء چنین مجموعه‌ای به‌صورت یکساله و در قالب سررسید احساس می‌شد، در حالی که ما در این مجموعه توانستیم علاوه بر معرفی عکاسان ایران و جهان، بخش‌هایی از تاریخ عکاسی و عکاسان را نیز مرور کنیم.

به گفته‌ی او ،این سررسید در چهار بخش به مطالبی هم‌چون «قبل از عکاسی»، «اولویت‌های عکاسی»، «تاریخچه عکاسی ایران» و «تاریخچه‌ی عکاسی جهان» می‌پردازد و در کنار آن روزشمار عکاسی (اتفاقات جهانی عکاسی و ایران) و معرفی ۳۵ عکاس ایران و جهان را در بر می‌گیرد که در کنار آن یک اثر از عکاس، یک جمله از او در کنار روزمه‌اش ارائه شده است.

دبیر انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: حدود ۶۰ تکنیک و آموزش عکاسی در روز‌های جمعه این سررسید ارائه شده و صفحاتی از آن برای هزینه‌های چاپ و انتشار سررسید به آگهی‌های مرتبط به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

او خاطرنشان کرد: بی‌شک ما در اول راه هستیم و قطعا این سررسید خالی از نقص نیست، اما امید داریم این حرکت فتح بابی برای استمرار آن باشد.

حاجی‌پور در پایان یادآور شد: انجمن عکاسان شاهد و ایثار‌گر پنج سال است که به صورت مستمر فعالیت می‌کنند و امروز در کنار انتشار این سررسید ، سایت انجمن را نیز با عنوان «photo8» راه‌اندازی کرده‌ایم.

او درباره دلایل این نام‌گذاری توضیح داد:photo یک عنوان فراملی است و عدد ۸ نیز در کنار آن به معنای ۸ سال دفاع مقدس است. در این سایت علاوه بر اعلام برنامه‌ها و اخبارمان، جامعه‌ی عکاسان جانباز و هنرمندانی که ما را حمایت کرده‌اند، معرفی می‌کنیم و امیدواریم در حرکت‌های بعدی مجموعه‌ای درخور جامعه‌ی عکاسی و دانشجویان و هنرجویان این رشته ارائه دهیم.

حسینعلی حسین‌زاده ـ معاون امور فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران ـ نیز در بخش دیگری از این نشست با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: بار دیگر در آستانه‌ی سی‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت می‌کنیم.

او سپس به معرفی بخش‌هایی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی بنیاد شهید پرداخت و افزود: اعتقاد ما در بخش خدمت‌رسانی به نخبگان در این است که آنها را مورد حمایت و پشتیبانی لازم قرار دهیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: هنر حس دیدن را به شما می‌دهد تا از عمق نگاه دل آنچه را که می‌خواهید و می‌توانید به نمایش درآورید و عکاسان با هنرنمایی خود می‌توانند جامعه‌ای را بیدار کند. حضور این افراد نشان می‌دهد که دنبال احیای ایثار هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر شما را مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، نخستین سررسید عکس ۹۰ در تیراژ پنج هزار نسخه با حضور علی کاوه (هنرمند عکاس)، حاجی‌پور، قلی‌پور و حسین‌زاده رونمایی شد.

بخشی از این سررسید قرار است به شکل هدیه در اختیار هنرمندان و اعضای انجمن قرار بگیرد و بخش دیگری از آن به قیمت ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین معاونت فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران وعده خرید ۵۰۰ نسخه از این سررسید را در مراسم رونمایی مطرح کرد.

 

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست