1. خانه
  2. اخبار
  3. جامعه عکاسی چشم انتظارتجلیل از خالق اثر«بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)»

جامعه عکاسی چشم انتظارتجلیل از خالق اثر«بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)»

جامعه عکاسی چشم انتظارتجلیل از خالق اثر«بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)»


از سوی دلسوزان جامعه عکاسان انقلاب و دفاع مقدس مطرح شد: جامعه عکاسی چشم انتظار برگزاری بزرگداشت و مراسم تجلیل از خالق اثر«بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)» هستند.

به گزارش خبرنگار موج، «عبدالحسین پرتوی» یکی از دلیرمردانی است که از جمله عکاسان پیشکسوتو خالق عکس های مهم و به یادماندنی روزهای انقلاب همچون تظاهرات ودرگیری مردم قم بعد از سحر در محله چهارمردان در یام ماه مبارک رمضان سال ۵۷، بستن فرودگاه توسط تانک های رژیم برای جلوگیری از فرود هواپیمای امام(پرواز آزادی) سوم بهمن، ورود امام دوازدهم بهمن و تأثیرگذار ترین عکس انقلاب بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره) درمدرسه علوی نوزدهم بهمن سال ۵۷ که درروند پیروزی انقلاب تأثیر بسیار زیادی را ایفا کرد.
۱۹ بهمن سال ۵۷ بود که با چاپ عکس بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره) در صفحه اصلی روزنامه کیهان تعجب همگان را فراهم شد و دستور جلب حسین پرتوی خالق اثر از سوی رژیم شاهنشاهی صادر شد و روز شنبه بعد از همان روز به نقل از امام خمینی (ره) و با چاپ همان عکس عنوان شد: "عکس را تأیید می کنم". از آن زمان ها گذشت تا این که از بد زمان بیماری گریبانگیر حسین زمان شد و هرسال بدحالی و بی حالی جایگزین سرحالی و شادابی وی شد. در این مدت زمانی بنا به گفته های عکاسان پیشکسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس از سوی مسوولان دولتی و لشگری حمایت هایی شامل خالق اثر بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره) شد اما تمامی این حمایت ها مقطعی بوده و اثرچندان مطلوبی نداشت.
به منظور تجلیل از این عکاس پیشکسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس نشست خبری با حضور محمد حسین حیدری سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، احمد نصیرپور(عکاس پیشکسوت)، داریوش عسگری(دبیر نمایشگاه عکس بزرگداشت حسین پرتوی) و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

هزینه درمانی روزانه «حسین پرتوی» حدود ۱۵۰ هزار تومان است

محمد حسین حیدری در ابتدای نشست اظهار داشت: تاریخ هر کشوری چراغ شمع فروزان برای رفتن آیندگان کشور و پلی برای ادامه مسیر است و در تاریخ کشورما مردان بزرگی بودند که تاریخ نگاری کردند.
وی تاریخ معاصر را در دهه های اخیرپراز فراز و نشیب دانست و عنوان کرد: در تاریخ ما هر کدام از این مستندات تصویری تأثیرخود را برتارخی گذاشته اما برخی از آن ها آن قدر تأثیرگذار بودندکه نمی توان از آن آثار گذشت.
سرپرست انجمن انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اثر بیعت همافران با حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضور همافران در محضرامام خمینی(ره) اتفاقی بود که اگر تنها تاریخ نگاران قرار بود به نگارش دربیاورند زمان بسیارطولانی باید صرف می شد اما با یک عکس این اتفاق سریع تر انجام شد.
وی اثر «بیعت همافران با حضرت امام خمینی(ره)» را اثری تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: تأثیرگذاری این اثر آنقدر زیاد بود که سه روزپس ا ز چاپ عکس زمان پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید.
حیدری اظهار داشت: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بر حسب وظیفه ای که در قبال این بزرگ مرد دارد برنامه ای را ترتیب داده است که با برگزاری نمایشگاه عکس بتوان از این عکاس پیشکسوت تجلیل کرد.
وی عنوان کرد: شأن «حسین پرتوی» بالاتراز این حرف هاست و امیدواریم حضور عکاسان در نمایشگاه باعث شود تا کسانی که نتوانستند کاری برای وی انجام دهند، وارد میدان شوند.
سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به حمایت های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تلخصیص «حسین پرتوی» از بیمارستان مدائن حدود ۸ میلیون تومان کمک مالی داشته اند اما این میزان کافی نیست و نباید مقطعی باشد.
وی وضعیت «حسین پرتوی» را در منزل مناسب ندانست و تصریح کرد: خالق اثر «بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)» از بیمارستان مدائن به بیمارستان میلاد انتقال داده شد اما به دلیل عدم رسیدگی مناسب از سوی پرسنل بیمارستان میلاد این عکاس پیشکسوت دچار زخم بستر شد به همین دلیل به منزل انتقال داده شد.
حیدری اظهار داشت: روزانه ۱۲۰ هزار تومان بدون دارو و ۱۵۰ هزار تومان با دارو هزینه درمان روزانه این عکاس پیشکسوت ا ست.
وی عنوان کرد: دلیل پرهزینه بودن «حسین پرتوی» به دلیل استفاده از دستگاه های تنفسی و تخصصی است.
سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: معتقدم اگر اثر «بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)» یک اثر ملی است پس چرا عزم ملی، دولتی و سازمانی مشهود نیست.
وی افزود: خانواده «حسین پرتوی» هیچ چیزی از این مردم، مسوول و دولت نمی خواهند باوجود آنکه خانواده وی دروضعیت سختی به سر می برند.

حمایت های مسوولان مقطعی است

داریوش عسگری با اشاره به وضعیت نامناسب «حسین پرتوی» گفت: این عکاس پیشکسوت اکنون دروضعیت نامناسبی قرار دارد و این وضعیت حق خالق اثر «بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)» نیست.
وی افزود: حمایت هایی که از سوی برخی از مسوولان دولتی می شود، مقطعی است و این حمایت ها باید بطور متداوم صورت بگیرد.
عکاس پیشکسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: طی جلسه ای با عکاسان به این نتیجه رسیده ایم که پا پیش بگذاریم و نمایشگاهی از عکس های عکاسان را برگزار کنیم و با فروش آثار بتوانیم به نفع آقای حسین پرتوی کاری کرده باشیم.
وی با اشاره به شرایط شرکت در نمایشگاه گفت: هر عکاسی می تواند با ارسال سه عکس در نمایشگاه شرکت کند.
عسگری با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه گفت: انسجام و اتحاد عکاسان در جهت حل مشکلات همکاران خودبه خصوص «حسین پرتوی» از جمله اهداف این نمایشگاه به شمار می رود درواقع قصد داریم با برگزاری نمایشگاه از مسوولان، سیاستگذاران و دولتمردان بپرسیم که چرا این عکاس پیشکسوت ناشناخته مانده و شعارگونه با آن برخورد می کنیم.

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید حامی «حسین پرتوی» باشد

احمد نصیرپور در پایان جلسه اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان تعدادی پرستار برای این عکاس پیشکسوت اعزام کنند که طی نامه نگاری از وزارت رفاه این خواسته راتقاضا کرد که متأسفانه با گذشت ۲۵ روز از این درخواست هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: امیدواریم تا قبل از آن که زود دیر شود حمایت های جدی شامل حال خالق اثر «بیعت همافرها با حضرت امام خمینی(ره)» شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست