1. خانه
  2. اخبار
  3. جمع‌آوری ۸ هزار عکس، سند و خاطره از رزمندگان بوشهری

جمع‌آوری ۸ هزار عکس، سند و خاطره از رزمندگان بوشهری

مدیر‌کل بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از جمع‌آوری بیش از ۸ هزار عکس، سند و خاطره از رزمندگان بوشهری در دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش انجام شده و با حضور در منازل رزمندگان فیلم، عکس و صدای ایشان و خاطرات آنها را ضبط می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر رزمنده‌ای در ثبت خاطرات خود کوتاهی کند در دفاع مقدس خود کوتاهی کرده، افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه ثبت خاطرات رزمندگان بازخوانی عملیات است که فرماندهان ارشد استان در مناطق عملیاتی، عملیات مختلف را تشریح می‌کنند.
مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در معرفی خاطرات رزمندگان بسیار مهم است، ادامه داد: برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس پیگیری‌هایی داشتیم و مکان‌هایی را نیز شناسایی کردیم و قرار است به زودی با حضور رئیس کل بنیاد حفظ آثار کشور مکان موزه دفاع مقدس را شناسایی کنیم.
موحد گفت: تهیه و تدوین دایره‌المعارف وقایع دفاع مقدس مربوط به استان بوشهر در دستور کار است و سعی می‌کنیم در این کتاب نقش رزمندگان بوشهر را به صورت فیلم، سند و کتاب در این دایره‌المعارف به ثبت برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما تدوین کتاب با محوریت نقش رزمندگان دفاع مقدس در قالب رمان نه خاطره، داستان کوتاه و … است تا در مهدهای کودک گسترش یابد.
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به آثار هنرمندان و پژوهش‌های دانشجویی در مقطع فوق‌لیسانس و دکترا حمایت می‌شود، افزود: تدوین دو واحد درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس از ترم گذشته در دانشگاه آزاد بوشهر، دشتی و گناوه آغاز شده و اساتید هیئت علمی آن نیز رزمندگان دفاع مقدس هستند.
موحد از ساماندهی ۴۷ یادمان شهدای گمنام بوشهر خبر داد و تصریح کرد: به درخواست مردم، خانواده‌های شهدا و معتمدان یادمان ۴۷ شهید گمنام در شهرهای دیلم، سعدآباد، آبپخش، شبانکاره، برازجان، دیر و بنک توسط بنیاد حفظ آثار ساماندهی می‌شود.
وی تصریح کرد: برای ساماندهی هر کدام از این یادمان‌ها ۳۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و عملیات این یادمان در عالی‌شهر و خارگ به اتمام رسیده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست