1. خانه
  2. اخبار
  3. جنگ بزرگ یاهو، گوگل و مایکروسافت

جنگ بزرگ یاهو، گوگل و مایکروسافت

جنگ بزرگ یاهو، گوگل و مایکروسافت

خبرگزاری مهر – گروه فناوریهای نوین : گوگل، یاهو و مایکروسافت، سه خواهر بزرگ شبکه از مدت‌ها قبل جنگ بزرگی را برای پیروزی در نسل دوم وب آغاز کرده اند که می تواند تمام کاربران اینترنت را در اقصی نقاط دنیا با تحولی بزرگ در عرصه شبکه مواجه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیق موسسه تحقیقاتی Nielsen/NetRatings که در شماره هفته گذشته انجمن ناشران آنلاین آمریکا درخصوص اولین انتخاب های کاربران شبکه برای ورود به اینترنت منتشر شد، نشان می دهد که 47 درصد از کاربران اینترنت، روی وب جذب سرویس های خبر و فیلم می شوند که این رقم در سال ۲۰۰۳ تنها ۳۴ درصد بود، این درحالی است که میزان ورود به ایمیل از ۴۶ درصد سال ۲۰۰۳ به ۳۳ درصد در سال ۲۰۰۷ رسیده است.
همچنین بازدید از فروشگاه های مجازی از ۲۰ درصد سال ۲۰۰۳ به ۱۵ درصد کاهش یافته است. اما اطلاعات دانشگاه میشیگان که در روزهای گذشته منتشر شد، نشان می دهد، یاهو که یکی از سه موتور جستجوی پربیننده دنیا است، توانسته است در چندماه گذشته رضایت بیشتر کاربران آمریکایی وبگرد را تامین کند.
یاهو پیشگام در طبقه بندی Acsiهمچنین فهرست Acsi (فهرست آمار مصرف کنندگان آمریکایی) در طبقه بندی سال ۲۰۰۷ نشان می دهد که یاهو برای اولین بار موفق شده است دربخش جلب رضایت مشتری امتیازات بیشتری نسبت به گوگل بدست آورد. به طوری که یاهو توانست در این طبقه بندی از ۱۰۰ امتیاز ۷۹ امتیاز بدست آورد که این رقم برای گوگل ۷۸ بود.
به گزارش مهر، همچنین پورتال “ام اس ان” مایکروسافت در این فهرست توانست ۷۵ امتیاز بدست آورد. این درحالی است که Aol (آمریکن آنلاین) با یک کاهش ۵/۹ درصدی در این فهرست تنها توانست ۶۷ امتیاز بدست آورد.
به اعتقاد مولفان این تحقیق، یاهو می تواند روی آخرین ساختار بصری خود که سایت Flickr.com نام دارد و مجموعه ای از عملکردهای ثانوی این پورتال مانورهای بسیاری دهد. به خصوص که یاهو به عنوان بهترین وب پورتال آمریکا معرفی شده است. Flickr.com درحقیقت ویترینی اینترنتی برای جستجوی عکس روی وب است.
گوگل در بخش موبایل خطر می کندبه گزارش مهر، گوگل در روزهای گذشته با عرضه اولین تلفن همراه خود رویای راه یابی به بازار کاربران موبایل آمریکا را در سر پرواند. ازسویی دیگر با شرکت در مناقصه خرید شبکه ارتباطات بی سیم ۷۰۰ مگاهرتزی کمیسیون ارتباطات فدرال قصد رقابت با اپراتورهای تلفن همراه را دارد.
همچنین براساس توافقی که این شرکت کالیفرنیایی در ماه جولای با شرکت Sprint Nextel به امضا رساند، راه ادغام سرویس های خود با شبکه جدید نسل چهارم “وی مکس” را در حوزه آمریکا هموار کرد. درحقیقت این همکاری می تواند تحولی در ترکیب فناوری های مکان یابی، سیستم های جستجو و ارتباطات بی سیم ایجاد کند.
مقامات گوگل درخصوص ارتباطات بی سیم اظهار داشتند: “در حال حاضر میلیاردها نفر در دنیا هستند که از امکان ورود به اینترنت برخوردار نیستند. ما فکر می کنیم که سرویس های موبایل فرصت بیشتری برای وارد کردن این کاربران به شبکه دارند. درحقیقت گوگل در سطح جهانی با شرکای خود درحال ارائه سرویس هایی برای امکان دسترسی به اینترنت از طریق شبکه های بی سیم است و برای دستیابی به چنین اهدافی خانه مانتین ویوو بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.”
در حقیقت گوگل در حال کار روی یک سیستم ابداعی جستجوی از راه کلام است. این سیستم جدید که Goog 411 نام دارد، امکان استفاده از جستجوهای صوتی روی تلفن های همراه هوشمند را برای کاربران تلفن همراه فراهم می کند. همچنین نسل دوم وب (وب- ۲) یکی از رویاهایی است که این شرکت کالیفرنیایی از مدتها قبل به آن فکر می کند.
مایکروسافت ویندوز لایو را عرضه می کندبه گزارش مهر، غول نرم افزاری خانه ردموند نیز به منظور پیروزی در رقابت “وب- ۲” سرویس های آنلاین “ویندوز لایو” را عرضه کرده است.
مایکروسافت با این شعار که سیستم عامل جدید خود (ویستا) نمی تواند تنها وسیله فتح قلب های کاربران باشد، به فکر ارائه سرویس های آنلاینی افتاد که تا پایان سال جاری در دسترس قرار می گیرند.
این سرویس درحقیقت پنجره ای جدید است که در برابر دیدگان بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر “ویندوز لایو” در سراسر دنیا گشوده می شود.
این سرویس جدید برای ارسال سریع پیام از طریق مسنجر یا پیام های ایمیلی قابل مشاهده در Outlook سیستمی بسیار مفید است. به علاوه می تواند برای بارگذاری سریع یک آنتی ویروس یا “آنتی اسپای ور” جدید به صورت آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.
تنها با یک کلیک ساده این سرویس آن لاین جدید مایکروسافت در دسترس قرار می گیرد و کاربر می تواند به صورت آنلاین به تمام سرویس های ویندوز لایو دسترسی پیدا کند.
هنوز مشخص نیست که کدامیک از این سه خواهر بزرگ شبکه می توانند در جنگ “وب- ۲″ پیروز شوند. درهرحال نتیجه هرچه باشد، بی تردید به نفع کاربران شبکه است.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع
” خبرگزاری مهر ”
مجاز می باشد.  

۵۴۰۰۷۴

……………………………………………………………………………………………………………..

صفحه اول
|
فرهنگ و هنر
|
فرهنگ و ادب
|
دین واندیشه
|
حوزه و دانشگاه
|
فناوری های نوین

اجتماعی
|
اقتصادی
|
سیاسی
|
بین الملل
|
ورزشی
|
انرژی هسته ای

عکس
|
استانها

© ۲۰۰۳-۲۰۰۵ Mehr News Agency

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست