1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایش نشان گوگل با عکس های « رابرت دوانو »

نمایش نشان گوگل با عکس های « رابرت دوانو »

موتور جستجوی گوگل به مناسبت یکصدمین سالروز تولد عکاس سرشناس " رابرت دوانو " با تعدادی از آثار این عکاس ترسیم شد.
در این نشان که با ترکیب حروف این موتور جستجوی بین المللی و به مناسبت سالروز تولد این عکاس فرانسوی به نمایش درآمد، تعدادی از عکس های شاخص این عکاس از مناطق گوناگونی در پاریس به معرض نمایش گذاشته شد.

نمایش نشان گوگل با عکس های « رابرت دوانو »

رابرت دوانو در چهاردهم آوریل سال ۱۹۱۲ میلادی در شهر جنتیلی کشور فرانسه متولد شد و با عکاسی از زندگی روزمره مردم توانست عکس هایی متفاوت از آنچه تابه حال خلق شده بودند را ثبت و به نمایش بگذارد.

وی در کار عکاسی اش از آثار عکاسانی چون کرتز، آتگ و هنری کارتیه برسون بسیار تاثیر گرفت. عکاسانی که با ثبت عکس هایی موفق و شگفت انگیز از زندگی انسان ها به ویژه کودکان و نوجوانان، صاحب سبکی نو در جریان عکاسی شده بودند.
رابرت دوانو در طول زندگی حرفه ای خود بیش از ۲۰ عنوان کتاب که دربرگیرنده عکس هایی ویژه و مهیج با نگاهی ساده و واقع گرا که عمده ی آنها از لحظات شخصی زندگی افراد بود، منتشر کرد.
ایشان در زندگی خود مشی ساده و بی پیرایه داشت و تمام آنچه را که باید، صرف کار و علاقه ی خود می کرد. همین منش زندگی او بود که در نهایت به انتشار مقاله ای در سال ۱۹۴۷ میلادی با عنوان " در حومه پاریس مردی خجالتی و بی­ تکلف زندگی می­ کند " منجر شد.
رابرت دوانو سرانجام در اول ماه آوریل سال ۱۹۹۴ میلادی در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.
گروه تحقیق، پژوهش و گردآوری " پایگاه عکس چیلیک " در تازه ترین دور معرفی عکاس در بخش عکاسان پایه به زودی، به معرفی جامعی از این عکاس خواهند پرداخت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست