1. خانه
  2. اخبار
  3. جیم استینهارت عکاس خیابانی درگذشت

جیم استینهارت عکاس خیابانی درگذشت

جیم استینهارت عکاس خیابانی درگذشت

فرهنگ > تجسمی – جیم استینهارت عکاسی که خیابان‌های نیویورک و رهگذران آن موضوع اصلی نقاشی‌هایش بودند درگذشت.
به گزارش خبرآنلاین، دو مجموعه از مهم‌ترین آثار استینهارت با نام‌های «ادای دین به مرد کارگر» و «گواه کودکی» در گالری جندل نگهداری می‌شوند. این دو مجموعه برای اولین بار در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ به نمایش درآمدند.

جیم استینهارت عکاس خیابانی درگذشت

این دو مجموعه ایده‌آل استینهارت از هنر عکاسی هستند؛ ترکیبی از «کشف تصویری ناب از منظره اجتماعی نیویورک» و عکس‌های ویژه فوتولیگ (مجموعه ای برای همکاری عکاسان حرفه‌ای با عکاسان غیرحرفه‌ای).

عکس‌های استینهارت در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی در مجله‌های گوناکون و معتبری از جمله لایف، نیویورک‌تایمز و فصل‌نامه عکاسی کمرا وورک چاپ شده‌اند. از نمایشگاه‌های او می‌توان به نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای معاصر نیویورک و گالری آرجنت در همان سال‌ها نام برد. همچنین نمایشگاه سه نفره‌ای به همراه آرنولد نیومن و توش ماتسوموتو در فوتولیگ نیویورک.

در طول دهه ۱۹۷۰ استینهارت در سه کالج لانگ آیلند پروفسور عکاسی بود؛ سی.دبلیو. پست، مولی و ناسائو کامیونیتی. او در این کالج‌ها نمایشگاه‌های فردی و گروهی برگزار کرد و پیش از بازنشستگی صاحب گالری در لانگ آیلند بود.
آثار استینهارت به عنوان عکاس خیابانی (عکاسی که موضوع‌هایش را از میان خیابان‌ها و رهگذران انتخاب می‌کند) بخشی از مجموعه دائمی موزه‌های متروپالیتن نیویورک، موزه هنر بروکلین، موزه هنرهای معاصر تی‌ایکس، دانشگاه تگزاس، موزه هنرهای زیبا سن فرانسیسکو و گالری ملی ناحیه کلمبیا است.

آرت‌دیلی / ۴ آوریل

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست