1. خانه
  2. اخبار
  3. حمیدرضا مجیدی: چند روز دیگر همه با دوربین هایشان می آیند

حمیدرضا مجیدی: چند روز دیگر همه با دوربین هایشان می آیند

حوزه هنری استان مرکزی در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی عکس زمان
چند روز دیگر همه با دوربین هایشان می آیند توانمندی هنر عکاسی در کنار ابزار مدرن، انعکاس و پخش لحظه ای آن در ترسیم واقعیت های زندگانی انسان و تبیین جانمایه ها و جوششهای فکری و هنرمندانه، موجب شده است که روز به روز بر اهمیت نقش آن در جهان کنونی افزوده شود.

پیام نافذ و فراگیر این هنر، به آسانی از مرزهای زمان و زبان می گذرد و در انعکاس زیبایی های هستی و زشتی ها و بی عدالتی ها و جلوه های گوناگون حیات انسانی، راه های دشوار و ناهموار را به آسانی می پیماید؛ از این روست که عکس و عکاسی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از اسناد زنده فرهنگی و تاریخی ملتها در عصر ما روز به روز بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته و عکاس در عرصه انتقال متعهدانه واقعیات و حقیقت جویی نقشی به سزا یافته است.

حوزه هنری استان مرکزی و سومین جشنواره عکس زمان زمان با ثبت هر فریم عجین گشته است و نگاه تیزبین عکاسان سراسر کشور از بازخورد وجود خویش، مهمترین سرمایه اش را به وسیله تاثیرگذارترین ابزار هنری که همانا عکس می باشد، زمان را از زاویه دید خود می کاوند و به زبان گویای تصویر باز می نمایند که زمان همه سرمایه انسان است.

قدر هر لحظه شاید با کسر یک هزارم ثانیه، گویاتر باشد.

زمان سه گانه ما؛ طبیعی، دهری و سرمدی، هفتصد عکاس کشور را فرا می خواند و از بین پنج هزار عکس هنگامی که از لایه های اندیشه پنجاه عکاس برگزیده سومین جشنواره ملی عکس زمان می گذرد، شصت عکس با سه رای طلایی هیات داوران: آقایان غفاری، علایی و محمدخانی، ارمغان آن است و همزمان با افتتاح نمایشگاه در شهرمان، در ساعت ۱۸ پنجم آذر ماه، هزاران نفر از سایت های مجازی مختلف به نظاره این تصاویر می نشینند.

از چهارم آذر ماه پنجاه عکاس برتر از جامعه عکاسی کشور میهمان گرانتر از طلای استان ما می شوند و میزبانان عکاس این استان، گویا پس از افتتاح خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی در این هشت سال، شور و حالی دیگر گرفته اند و حق خود می دانند که در کشور حضوری پر رنگ و معنادار داشته باشند.

در خانه عکاسان پس از آموزشها و نشست های گوناگون، صرف زمان و انرژی و به صحنه آمدن صدها جوان علاقه مند به هنر والای عکاسی، به بار نشستنی زیبا با خود به همراه دارد و آن برگزاری جشنواره ملی زمان است که با کوله باری از امید و اندیشه، زمان و مکان را در می نوردد و خود را ماندگار می کند. چند روز دیگر همه با دوربین هایشان می آیند.
تاریخ پرافتخار استانمان شاید امروز بیش از پیش نیاز به معرفی دارد و عکس در این میان، مرگ فاصله هاست.
شاید به پشتوانه ی عکاسان دیارم و دلگرمی و حمایتهای بی دریغ سینا دلشادی و همکاران محترم حوزه هنری استان مرکزی است که امروز با افتخار می نگرم که چگونه هنرمندان جوان عکاس شهر و استانم، تریبون سخن خود را عکس انتخاب کرده اند و میزبانی یکی از تاثیرگذارترین جشنواره های عکس کشور را به عهده گرفته اند، تا جایی که استاد راستانی، اراک را شایسته ی پایتختی عکس کشور می داند.
یاری مجتمع پتروشیمی شازند، شهرداری اراک و سازمان میراث فرهنگی بی شک گامهای خانه عکاسان حوزه هنری استان را محکم تر و پر امیدتر می نماید که البته یاری بیشتر مسولین محترم این حرکت عظیم را تندتر و تسهیل تر می کند.
چشمانمان را به در می آویزیم و منتظر مردم با فرهنگ و هنر دوست استانمان در نمایشگاه و کارگاه های عکاسی از پنجم تا هفتم آذرماه در نگارخانه فرهنگسرای آیینه هستیم.
مسلما! در جشنواره سوم که این بار با یاد امام حسین(ع) عجین گشته است و یادآور ماندگاری در تمام زمانها را با خود به همراه دارد حضور هنرمندان، استاندار محترم و تمام مسولین فرهنگی استانم، تایید مجدد فعالیت های فرهنگی و هنری استان می باشد.
آری، بیا زودتر چیزها را ببینیم. ببین، عقربک های فواره در صفحه ساعت حوض زمان را به گردی بدل می کنند.

دبیر سومین جشنواره ملی عکس زمان
حمیدرضا مجیدی           

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست