1. خانه
  2. اخبار
  3. خلیج فارس میزبان فرهنگ و هنر ایرانی ‌ـ ۱۲؛ نخستین نمایشگاه عکس زیر آب در ایران برگزار می‌شود

خلیج فارس میزبان فرهنگ و هنر ایرانی ‌ـ ۱۲؛ نخستین نمایشگاه عکس زیر آب در ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه عکس انفرادی زیر آب در کشور توسط امید علیزاده یکی از عکاسان و فیلمسازان کشور همزمان با روز ملی خلیج فارس آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امید علیزاده در جمع خبرنگاران کمیته اطلاع‌رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس ضمن اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه عکس مذکور اظهار داشت: حدود ۳۰ قطعه عکس در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی افزود: اغلب عکس‌های موجود در نمایشگاه متعلق به عکاسی در دریای خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های آسیای جنوب شرقی است.
این هنرمند برگزاری نمایشگاه عکس زیر آب را یکی از اهداف اصلی خود دانست و ادامه داد: هدف اصلی صیانت از نام خلیج فارس و مقابله با فرافکنی‌های برخی از کشورها در مورد نام خلیج فارس است.
علیزاده یادآور شد: در عکس‌های این نمایشگاه سعی شده است که زیبایی‌های بستر خلیج فارس که تاکنون دیده نشده و یا کمتر دیده شده به نمایش گذاشته شود.
نمایشگاه انفرادی عکس علیزاده که در این زمینه به طور تخصصی سابقه هفت سال فعالیت دارد از ۱۰ تا ۱۶ ماه جاری در نگارخانه کورش گرمساری فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

* رونمایی از منحنی سقوط اشغالگران خلیج فارس در بندرعباس
در ادامه این نشست خبری مدیرکل کار و امور اجتماعی هرمزگان نیز گفت: همزمان با تشکیل زنجیره انسانی توسط کارگران هرمزگانی در روز ملی خلیج فارس از منحنی سقوط اشغالگران خلیج فارس رونمایی می‌شود.
احمد راستی با اشاره به تشکیل زنجیره بزرگ انسانی توسط کارگران در روز ملی خلیج فارس، بیان داشت: ۳۰۰ نفر از کارگران هرمزگانی در روز ملی خلیج فارس به منظور صیانت از نام خلیج فارس و همچنین محکوم کردن کشتار مردم مسلمان بحرین زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند.
وی افزود: این زنجیره انسانی در بوستان ساحلی غدیر بندرعباس تشکیل می‌شود و از جمله دیگر برنامه‌های این حرکت اجرای سرود "ای ایران " و همچنین طراحی نقشه خلیج فارس روی ساحل است.
مدیرکل کار و امور اجتماعی هرمزگان با اشاره به نصب یک کتیبه پنج متری در بوستان غدیر بندرعباس، اظهار داشت: این کتیبه شامل بیانیه‌ای در حمایت از مردم مظلوم بحرین و محکومیت آل سعود و آل خلیفه است که در روز ملی خلیج فارس در بوستان غدیر نصب می‌شود.
راستی افزود: همچنین از منحنی سقوط اشغالگران خلیج فارس طی دهه‌های گذشته در روز ملی خلیج فارس در بوستان غدیر بندرعباس رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح در منطقه بوده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی صلح در منطقه بوده و امیدواریم کسانی که دنباله رو بیگانگان در منطقه هستند روزی سر عقل آمده و از این کار خود دست بردارند.
انتهای پیام/صا۲۰/ع

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست