1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره کشوری “مدیریت سوانح و نجات در آیینه فرهنگ و هنر” برگزار می شود

جشنواره کشوری “مدیریت سوانح و نجات در آیینه فرهنگ و هنر” برگزار می شود

مسئول مرکز آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:‌ اولین جشنواره کشوری "‌مدیریت سوانح و امداد و نجات در فرهنگ و هنر " با مشارکت مراکز جمعیت هلال احمر استانهای کشور در زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، امیرحسین محمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان اینکه این جشنواره به مناسبت هفته "کاهش اثرات بلایای طبیعی"‌ برگزار می شود،‌ افزود: این جشنواره در سه بخش هنرهای تصویری،‌ ادبیات،‌ نقاشی و گرافیک، بین گروههای سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و ساماندهی فیلم ها و تصاویر ثبت شده مرتبط با حوادث و سوانح و عملیات امداد و نجات، مستندسازی آثار، کمک به نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و خود امدادی و تجمیع و نشر تجارب ارزنده عموم مردم در امر خودامدادی و دگر امدادی هنگام بروز حوادث و سوانح عنوان کرد و افزود: این جشنواره در بخشهای عکس و فیلم مستند، سینمایی و پویانمایی از حوادث و آثار مکتوب شامل شعر، نظم و نثر برگزار خواهد شد.

محمدی،‌ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح، آمادگی، ‌آموزش، ‌برنامه ریزی برای پاسخگویی به سوانح، جستجو، امداد و نجات،‌ حمایتهای روانی و اجتماعی از آسیب دیدگان سوانح، تامین سرپناه اضطراری و اسکان موقت، ‌ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به آسیب دیدگان، ‌بازسازی مناطق آسیب دیده و نوتوانی و بازتوانی معلولین به جا مانده از سوانح و حوادث رااز جمله موضوعات آثار شرکت کننده در این جشنواره ذکرکرد.

مسئول مرکز آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود:‌ علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار هنری خود را تا پایان شهریور ماه جاری به مرکز آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان ارسال کنند.

محمدی با بیان اینکه به نفرات برگزیده در هر بخش از این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد، گفت:‌ پس از برگزاری جشنواره های استانی آثار نفرات اول تا سوم هربخش به دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع در موسسه آموزش عالی و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین نمایشگاهی از آثار منتخب این جشنواره از ۱۸ تا ۲۳ مهر ماه امسال در زنجان برپا خواهد شد، گفت:‌ کلیه آثار منتخب استانی به صورت مجلد تدوین و جهت قرار گرفتن در دسترس عموم علاقه مندان به چاپ خواهد رسید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست