1. خانه
  2. اخبار
  3. خیراندیش: عکس‌های رستم و سهراب‌خوانی «هانیبال الخاص» را منتشر می‌کنم

خیراندیش: عکس‌های رستم و سهراب‌خوانی «هانیبال الخاص» را منتشر می‌کنم

مراسم بزرگداشت «هانیبال الخاص» در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم «گوهر خیراندیش» با اشاره به این که از هانیبال الخاص در حال خواندن داستان رستم و سهراب فیلم و عکس گرفته، گفت: قصد دارم این عکس‌ها را چاپ و منتشر کنم.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، مراسم بزرگداشت «هانیبال الخاص» شاعر و نقاش۸۰ ساله ایرانی به همت جمعی از شاگردانش در خانه هنرمندان ایران برگزار شد و تمامی گالری‌های این مجموعه به نمایش آثار این هنرمند اختصاص یافت.
گوهر خیراندیش بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در این مراسم حضور داشت،‌ به روی سن آمد و هانیبال الخاص را استاد خود در دانشگاه معرفی کرد و گفت: هانیبال الخاص همچنان ریشه‌های خود را حفظ کرده است و در این سن و سال هنوز پویاست و هر بار که به ایران سفر می‌کند قصد دارد که خاطراتش را حفظ کند و آن‌ها را مرور کند.
خیراندیش با اشاره به رابطه هانیبال الخاص با تئاتر گفت: روزی که قرار بود مراسم اهدای جوایز برگزیدگان جشن بازیگر را برگزار کنیم، متوجه شدیم حامیان مالی کنار رفته‌اند و جایزه‌ای در کار نیست،آن روز هانیبال به کمک ما آمد و نقاشی‌های گرانبهایش را با امضای خود به برگزیدگان هدیه داد و به این ترتیب پیوندی میان این دو هنر به وجود آورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به داستان رستم و سهراب الخاص اشاره کرد و گفت: او داستان رستم و سهراب را به شیوه خودش نوشته است که در این داستان سهراب کشته نمی‌شود بلکه در کنار پدرش به سازندگی می‌پردازد.
خیراندیش با بیان این که از هانیبال الخاص در حال خواندن این داستان فیلم و عکس گرفته است، گفت: در حالی که هانیبال داستان رستم و سهرابش را برای من می‌خواند پرنده‌های منزلش روی شانه‌هایش نشسته بودند و شبیه ژنرال‌‌ها شده بود که لحظه بسیار قشنگی بود و من در این حالت از او عکس و فیلم گرفته‌ام که قصد دارم این عکس‌ها را چاپ و منتشر کنم.
«هانیبال الخاص» هنرمند نقاش نیز پس از سخنان خیراندیش به روی سن آمد و درباره داستان رستم و سهرابش گفت: هربار که این قصه را می‌‌خواندم به فکر فرو می‌رفتم، چون می‌توانستم در وزن اشعار فردوسی شعر بگویم تصمیم گرفتم، شعری با پایان دیگری بگویم. در شعر من رستم می‌فهمد سهراب پسر اوست و بعد در کنار هم داستان‌های دیگری می‌آفرینند و دست به سازندگی می‌زنند.
حاضران بعد از سخنان الخاص برایش کف زدند و او از همگان تشکر کرد و گفت: پاسخم را گرفتم، همین بس که شما از داستان من خوشتان آمد.
ادامه این مراسم به بررسی آثار هانیبال الخاص اختصاص داشت که فیروزه شیبانی رضوانی درباره آن‌ها توضیح داد.
همچنین موسی اکرمی، کارشناس فلسفه نیز به تشریح رابطه میان فلسفه و هنر پرداخت.
بر اساس این گزارش، خانه هنرمندان ایران اکنون میزبان نمایشگاهی از آثار هانیبال الخاص است که حاضران بعد از مراسم بزرگداشت این هنرمند به بازدید از آثار او پرداختند.
این نمایشگاه به مدت دو هفته برپاست و در طول این دو هفته برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی و نمایش فیلم از زندگی و آثار هانیبال الخاص نیز برای علاقه‌مندان به اجرا در خواهد آمد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست