1. خانه
  2. اخبار
  3. داور اولین جشنواره‌ی عکاسی زیر آب: شرایط آب وهوا در عکاسی زیر آب بسیار تاثیر دارد

داور اولین جشنواره‌ی عکاسی زیر آب: شرایط آب وهوا در عکاسی زیر آب بسیار تاثیر دارد

داور اولین جشنواره‌ی عکاسی زیر آب، این نوع عکاسی را یکی از گرانترین و حساس‌ترین انواع عکاسی دانست و گفت: گاه برای خریدن پوسته‌ی ضد آب یک دوربین، سه تا چهار برابر قیمت همان دوربین باید هزینه کرد.

سیامک درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد:شرایط آب و هوا درعکاسی زیر آب بسیار تاثیر دارد و این نوع عکاسی را یکی از متفاوت‌ترین انواع عکاسی می‌کند؛ موج، جریان آب، نور، زمان جزر و مد و … که همه در غواصی تاثیر دارند، بر عکاسی زیر آب هم تاثیر می‌گذارند.

او ادامه داد: تعداد غواصانی که عکاس می‌شوند، در عکاسی زیر آب بسیار بیشتر از عکاسانی است که بعدها غواصی را می‌آموزند، چون غواصان وقتی با دنیای زیر دریا آشنا می‌شوند دوست دارند به شکلی آنچه خود دیده‌اند را به تصویر بکشند.

درخشان با اشاره به هزینه‌های این کار بیان کرد: به طور کلی عکاسی زیر آب، کار یا سرگرمی بسیار پرهزینه‌ای است و بسیاری از غواصان که در شهرهای ایران زندگی می‌کنند، دسترسی محدودی به آب دارند و فقط برای اینکه به آب برسند باید برای سفر هزینه کنند.

وی هزینه‌ی سفر را در مقایسه با دیگر هزینه‌های عکاسی زیر آب اندک دانست و گفت: جدا از هزینه‌ی قایق، حمل لوازم و … هزینه‌ی پوسته‌ی ضد آب دوربین‌ها بسیار گران است و از دوربین‌های کامپکت و کوچک که بگذریم، هزینه‌ی پوسته‌ی ضد آب برای دوربین‌های بزرگ گاه به چهار برابر قیمت یک دوربین است و فرد باید مبلغ بالایی را صرف دوربین کند.

درخشان که نماینده‌ی اتحادیه‌ی جشنواره‌های تصاویر زیر آب اروپا است درباره‌ی درآمد حاصل از کار عکاسی زیر آب بیان کرد: انجمن عکاسان میراث فرهنگی در تعرفه خود قیمت هر فریم عکس زیر آب را ۳۰۰ تا ۳۴۰ هزار تومان اعلام کرده است.

درخشان که به همراه بهزاد ترکی‌زاده و اسماعیل گلرخ در این مسابقه رقابت ۴۲ عکاس زیر آب را داوری کرده است درباره‌ی مکان مسابقات اولین جشنواره‌ی عکاسی زیر آب بیان کرد: سعی کردیم مکانی را انتخاب کنیم که باد، امواج دریا و جریان آب کمترین تاثیر را در آن داشته باشد. به همین منظور به اسکله‌ای محصور رفتیم تا شرایط جوی در کار شرکت‌کنندگان کمترین تاثیر را داشته باشد.

او بیان کرد: این مسابقات به همت سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد و کار داوری آثار این جشنواره امروز ـ ۲۲ آبان ماه ـ آغاز می‌شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست