1. خانه
  2. اخبار
  3. دبیر نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه»: از عکاسان دفاع مقدس تجلیل قابل توجهی به عمل نیامده است

دبیر نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه»: از عکاسان دفاع مقدس تجلیل قابل توجهی به عمل نیامده است

» سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

 

دبیر برگزاری نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه» گفت: متاسفانه از عکاسان دوران دفاع مقدس پس از جنگ تحمیلی آن چنان که باید، تجلیل قابل توجهی به عمل نیامده است.

محمدحسین حیدری که خود نیز از عکاسان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: بسیاری از عکاسان حاضر در جنگ تحمیلی اگر در کشوری جز ایران زندگی می‌کردند به عنوان قهرمان و هنرمندان برتر یاد می‌شدند و از آنها پشتیبانی می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از عکاسانی که آثار فاخری را در طول دفاع مقدس ثبت کردند در مسایل اولیه زندگی خود دچار مشکل هستند از کم‌توجهی به عکاسان دفاع مقدس ابراز تاسف کرد.

حیدری عکاسان حاضر در جنگ تحمیلی را پیش‌قراولان هنرمندان تجسمی آن دوران، دانست و یادآوری کرد: بیشترین تعداد شهدا و مجروحان به نسبت سایر هنرهای تجسمی حاضر در دوران جنگ مربوط به عکاسان بود.

وی عکس‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس را به عنوان گنجینه تصویری ارزشمندی یاد کرد که نیاز به بررسی از زوایای مختلف و استفاده در حوزه‌های مختلف دارد.

این عکاس دفاع مقدس با بیان اینکه حجم زیادی از آثار عکاسی در سراسر ایران پراکنده هستند و شرایط مناسبی را برای نگهداری ندارند، افزود: باید از آنچه که در حوزه عکاسی هست نگهداری کنیم و برای حفظ و ثبت آنها تلاش کنیم.

حیدری اظهار داشت: البته به رغم تلاش زیاد عکاسان برای ثبت وقایع رخ داده در طول جنگ حتی تکه‌هایی از آن اتفاق عظیم را نتوانستیم ثبت کنیم و در حقیقت آن دوران به مثابه اقیانوسی بود که به اندازه رفع تشنگی هم از آن استفاده نکردیم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «لحظه‌های جاودانه» با موضوع عکس دوران دفاع از ۴ لغایت ۲۱ مهرماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین در حال

برگزاری است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست