1. خانه
  2. اخبار
  3. دو فیلم از مجموعه انقلابی “۱۰ عکس” بهمن کلید می‌خورد

دو فیلم از مجموعه انقلابی “۱۰ عکس” بهمن کلید می‌خورد

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "10 عکس" از تولید دو فیلم تلویزیونی از این پروژه انقلابی در بهمن‌ماه خبر داد.

بهروز خوشرزم در این باره به خبرنگار مهر گفت: قرار بود این مجموعه فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای در شبکه دو تولید شود، اما مرکز سیمافیلم مسئولیت تولید آن را بر عهده گرفته و گروه نویسندگان زیر نظر فرهاد توحیدی متن این ۱۰ فیلم را می‌نویسند. تاکنون فیلمنامه چهار فیلم آماده شده و دو فیلم از این پروژه بهمن‌ماه با محوریت وقایع دی و بهمن ۱۳۵۷ کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: فیلمنامه‌های "گمشدگان"، "سرور هشت تا پنج"، "ترانه پائیزی" و "آدمک‌ها" را یوسف مصدقی، علی فیاض‌منش، حسین کامیار و مهدی محمدنژادیان نوشته‌اند و سه فیلمنامه "موج و ماه"، "ساعات بیقراری" و "آگراند دیسمان" را به ترتیب حسین غره، حمید گرشاسبی و حسن تراب‌نژاد می‌نویسند. سه طرح از پروژه "10 عکس" هم در حال بررسی است.

تهیه‌کننده "10 عکس" با اشاره به دیگر تولیدات خود افزود: توحیدی مشغول نگارش مجموعه زندگی استاد صنعتی در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای است و تولید سال آینده آغاز می‌شود. سرپرستی تحقیقات این پروژه به عهده شهین محب‌زاده ماکویی بود که همراه پدیده برومند تهرانی آن را انجام داد.

خوشرزم درباره تولید پروژه "توفان صحرا" گفت: ابوالحسن ریاضی، محب‌زاده و برومند تحقیقات این مجموعه تلویزیونی را در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از چند ماه پیش آغاز کرده‌اند. داستان درباره گروگانگیری سفارت آمریکا است و در بخش‌هایی از آن به پیامد این ماجرا، تلاش عوامل آمریکایی برای پایان گروگانگیری و حادثه طبس اشاره می‌شود.

استاد صنعتی یتیم بود و در پرورشگاه بزرگ شد. او به تنهایی با تلاش خودش به مدارجی بالا در نقاشی رسید. خوشرزم معتقد است این مجموعه می‌خواهد روایتگر مسیر زندگی و کاری استاد صنعتی باشد تا نسل جوان نسبت به او شناخت بهتر پیدا کند، چرا که مخاطب نیاز دارد بیشتر با شخصیت‌های معاصر آشنا شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست