1. خانه
  2. اخبار
  3. شب گذشته؛ سررسید ویژه عکس ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر رونمایی شد

شب گذشته؛ سررسید ویژه عکس ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر رونمایی شد

خبرگزاری فارس: سررسید ویژه عکس سال ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر طی مراسمی در بنیاد شهید رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، شامگاه گذشته، ۱۸ بهمن‌ماه و در ساختمان شماره یک بنیاد شهید، مراسم رونمایی سررسید عکس ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر با حضور عباس حاجی‌پور رئیس این انجمن برگزار شد.
عباس حاجی‌پور در آغاز درباره ضرروت انتشار این سررسید گفت: امروز عکس چشم هوشیار قرن معاصر است و انسان‌ها و جوامع‌ بدون تصویر حیات ندارند. عکاسی در جامعه ما مظلوم واقع شده و عکاسانی که با دل و جان عکاسی می‌کنند هیچ گونه حمایت مادی و معنوی دریافت نمی‌کنند.
وی درباره ویژگی‌های این سررسید گفت: در این سررسید،‌ علاوه بر معرفی عکاسان ایرانی و دیگر عکاسان جهان،‌ روزشماری از عکاسی ایران و جهان نیز به چاپ رسیده است که در برخی صفحات آن نیز برای آشنایی عکاسان و علاقه‌مندان با تکنیک‌های‌ عکاسی و تاریخچه عکاسی ایران و جهان مطالبی در این خصوص آورده شده است.
حاجی‌پور با بیان این که این سررسید در عرض یک ماه تدوین شده است گفت: این سررسید شامل چهار بخش قبل از عکاسی،‌اولین‌های عکاسی، تاریخچه عکاسی ایران و تاریخچه عکاسی جهان است.
وی افزود: در بخش روزشمار وقایع عکاسی ایران و جهان نیز به معرفی ۳۵ عکاس ایرانی و خارجی در شاخه‌های مختلف عکاسی پرداخته شده است و برای هر عکاس یک اثر به همراه یک جمله از نگاه عکاس و سابقه فعالیت‌های عکاسی او به چاپ رسیده است.
رئیس انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر ابراز امیدواری کرد که انتشار این سررسید فتح بابی باشد برای انتشار مجموعه‌های کامل‌تر.
حاجی‌پور همچنین از راه‌اندازی سایت انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر با عنوان «فتو ایت» (photo.8) خبر داد و گفت:‌ عدد هشت یادآور هشت سال دفاع مقدس است.
حسین‌زاده معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی گفت: گام برداشتن در راه نشر و احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری جای قدردانی دارد.
وی در ادامه با اعلام حمایت معاونت فرهنگی بنیاد شهید از فعالان در عرصه احیای فرهنگ شهادت و ایثار گفت: ۱۸ اسفندماه نمایشگاهی از دستاوردهای ایثارگران و فعالیت‌های بنیاد شهید به مدت سه روز برپا خواهد شد که حدود ۴۰ غرفه به ارائه این آثار و دستاوردها می‌پردازند.
در ادامه این مراسم سررسید عکس سال ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر با حضور حاجی‌پور رئیس این انجمن،‌ علی کاوه عکاس انقلاب و دفاع مقدس و حسین‌زاده معاون فرهنگی بنیاد شهید رونمایی شد.
سررسید ویژه عکس سال ۱۳۹۰ انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر با ۵ هزار تیراژ به قیمت ۷ هزار تومان در مراکز فرهنگی و فروشگاه‌های معتبر عرضه خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست