1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاسی ایران هنوز در مرحله تجربه است

عکاسی ایران هنوز در مرحله تجربه است

حمید سوری استاد دانشگاه هنر گفت: عکاسی در ایران هنوز در حال در حال تجربه کردن است.

به گزارش خبرنگار فارس، این استاد دانشگاه هنر همزمان با برگزاری کارگاه «عکاسی و پست مدرنیزم» گفت : عکاسی در ۱۰ سال اخیر تجربه‌های بسیار ارزشمندی را پشت سر گذاشته و از تجربه‌های خودش خوب استفاده می‌کند.
وی افزود:منظورم از تجربه گری‌ این است که اغلب هنرمندان عکاس شیوه ها وتکنیک‌های مختلف را تجربه وبا مواد و شیوه های بیانی متفاوت عکس،‌ بصورت متنوع فعالیت می‌کنند.
مدرس کارگاه تخصصی «عکاسی و پست مدرنیزم» با بیان اینکه درزمینه هنر و عکاسی همیشه جدیدترین، بهترین نیست خطاب به هنرمندان ، تأکیدکرد:باید توجه داشته باشیم که درجهان چه اتفاقاتی می‌افتد، آگاهی از جدیدترین ها الزامی است اما این آگاهی به معنای پیروی صرف از آخرین‌ گرایش‌ها نیست.
سوری در مورد این که چگونه می‌توان یک عکاس حرفه ای شد گفت: خوشبختانه امروز تقریباً عموم کسانی که با عکاسی سروکار دارند به این اصل واقفند که عکاسی تکنیک نیست بلکه بخشی با تکنیک و بخش عمده دیگری با خلاقیت، هنر و تئوری و نظریه سرو کاردارد.
وی اضافه کرد: امروز شما نمی‌توانید یک عکاس خوب باشید بدون این که با هنر معاصرآشنا باشید. امروز تکنیک عکاسی بخشی از عکاسی را شامل می شود و در کنار اینها عکاس باید تاریخ هنر و عکاسی رابیاموزدتا بتواند موفق و پیشرو باشد و این مهم بدون آموختن امکان‌پذیر نیست.
نخستین کارگاه تخصصی «عکاسی و پست مدرنیزم» با هدف ارتقای سطح کیفی دانش عکاسی در ایران، سوم بهمن ماه ۸۷ توسط شرکت فرهنگ فیلم تهران (وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی – متعلق به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری) و با همکاری فصلنامه عکاسی خلاق بر گزار خواهد شد.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست