1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکاسان افغان با عنوان «آنجا که جنگ است، هنوز زندگی هست»

نمایشگاه عکاسان افغان با عنوان «آنجا که جنگ است، هنوز زندگی هست»

نمایشگاه عکاسان افغان با عنوان «آنجا که جنگ است، هنوز زندگی هست» با اهدافی فرهنگی در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۲۷ عکاس افغان در قالب ۴۶ قطعه عکس با نگاه هایی مستقل لحظاتی از زندگی را ارایه کرده اند و از همین باب عنوان نمایشگاه را “آنجا که جنگ است، هنوز زندگی هست” قرار داده اند. این نمایشگاه از ساعت ۱۴ روز ۲۵ آگوست افتتاح شده و تا ساعت ۱۷ روز ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۱ در دانشگاه اسلومت/ OsloMet در جریان است.

در این نمایشگاه عکس هایی از زندگی در افغانستان در بیست سال گذشته در معرض دید قرار گرفته است. این نمایشگاه ماهها پیش از حوادث اخیر افغانستان توسط انجمن عکاسان افغان (APA) برنامه ریزی شده است. این نمایشگاه پیام محکم انسانیت و آزادی و همچنین نیاز به راه حل مسالمت آمیز و عادلانه برای حل بحران کنونی افغانستان را به جهان خارج منتقل می کند.
بسیاری از عکاسان به دلیل وضعیت کنونی و تهدیدآمیز زندگی خود در این کشور، نام خود را فاش نکرده اند. با این حال اکثر عکاسان این نمایشگاه گروهی عکس را عکاسان جوان و موفق از مناطق مختلف کشور تشکیل داده اند که تعداد شش تن از ایشان نیز از خانم های عکاس هستند.   
در سال های اخیر، عکاسی در افغانستان شکوفا شده است و بخش های دیده نشده از این کشور و زیبایی های آن را به نمایش گذاشته است. اکثر عکاسان از نسل جوانی هستند که همزمان با بازسازی و دوران گذار پس از ۲۰۰۱ در افغانستان، عکاسی را آموخته و علاقمند شده اند. انجمن عکاسان افغانستان با همکاری دانشگاه اسلومت نروژ و سفارت افغانستان در این کشور بر آن شد تا افغانستان را از دریچه لنز عکاسان افغان به نمایش بگذارد و زمینه های تلاش برای پیشرفت صلح در این کشور را نمایش دهد. امید این است که در این نمایشگاه  فرهنگ افغان، غیر نظامیان و معیشت افغانستان به طور برجسته ای دیده شود.
عکس های این نمایشگاه شامل عکس هایی مردم محور است که  زندگی روزمره، رویدادها یا راهپیمایی ها را جشن می گیرند یا در بخش های مختلف در حال کار کردن هستند. همه ی این عکس ها با پرتره ها، مناظر و جوامع محلی افغانستان گره خورده است.
این نمایشگاه توسط وزیر امور خارجه نروژ، ینس فرولیش هولته/ Jens Frølich Holte و سفیر افغانستان یوسف غفورزایی افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را می توانید بر روی شبکه یوتیوب و یا از طریق کلیک در «ایـنجـا» تماشا کنید:

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
شکایت از عکاس به دلیل عدم دوراندیشی برای ثبت و نشر یک عکس خصوصی
پسین
نمایشگاه گروهی طراحی و تصویرسازی و عکاسی گروه هنری هفت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست