1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس‌های جاسم غضبانپور از خوزستان کتاب شد

عکس‌های جاسم غضبانپور از خوزستان کتاب شد

کتاب «شکوه خوزستان» شامل عکس‌هایی از جاسم غضبانپور از استان خوزستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، غضبانپور که خود زاده روستای خَیِّن از توابع خرمشهر است تمام کودکی و نوجوانی خود را در کوچه پس کوچه های این شهر گذرانده است و روزگار جوانی خود را هم با حضور در کنار رزمندگان، سپری کرده است اما تنها با این تفاوت که اسلحه انتخابی او دوربینی بود که امروز بعضی عکس های این کتاب برگرفته از آن دوربین است و هدف گیری های نگاه ظریف این عکاس!
جاسم غضبانپور که کارشناسی عکاسی خود را در سال ۱۳۶۷ از دانشگاه هنر تهران دریافت کرده است، گوشه گوشه این استان را به تصویر کشیده است و با او اگر از کتاب " شکوه خوزستان " به گفتگو بنشینی از آرزوهایش می گوید که: سالها است که از هر زاویه و موقعیتی در این استان مظلوم کادر بسته ام و عکسی گرفته ام، به امید اینکه استان مظلوم من هم مثل فارس و اصفهان و مازندران و خراسان و هر جایی از این کشور عزیز، استانی از ایران پهناور محسوب شود و در قالب کتابی، جاذبه ها و استعدادهای استانی و آنچه بر این استان گذشته است، محل و منطقه و شهر و استان مادری ام را معرفی کنم.
کتاب " شکوه خوزستان " به ترتیب حرف الفبا به معرفی شهرهای این استان همچون: آبادان، اهواز، اندیمشک، ایذه، بهبهان، بندر امام، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، سوسنگرد، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و… می پردازد و با درج شرح عکس ها به دو زبان فارسی و انگلیسی قریب به سیصد و پنجاه قطعه عکس را دربرگرفته است.
عکاس در ابتدای این کتاب آورده است: تصاویر موجود در این کتاب حاصل ۲۷ سال (از ۱۳۶۱ تا زمستان ۱۳۸۸) کار عکاسی من از زادگاهم است. در اصل این کار برای یک مجموعه ۱۰ جلدی تهیه شده، که در اینجا بخشی از آن را شاهد هستید. گزینش تصاویر و گنجاندن " شکوه خوزستان " در یک جلد کاری بس دشوار بود و تنها به مدد و لطف خدا بود که این کار شکل گرفت. سعی کردم تا در کتاب چیزی از قلم نیافتد از دفاع شکوهمند تا تنوع اقوام و عشایر و اقلیت های مذهبی، از مناطق تاریخی تا طبیعت شگفت انگیز، از هوا تا دریا.
جاسم غضبانپور که از همراهان و همرزمان عکاس شهید و هنرمند خلاق " بهروز مرادی " به شمار می رود متن آستانه کتاب را چنین آورده که: هدیه به روح عزیزانی که با خون خود این سرزمین را آبیاری کردند و به عشق کربلا، کربلای دیگر آفریدند.
مقدمه کتاب نیز به قلم محمدرضا شمسایی است که عهده دار شهرداری اهواز است و با درج نشان سازمان زیباسازی شهرداری اهواز بر روی جلد این کتاب، مشارکت فرهنگی و حمایت هنری خود را در این حرکت اعلام نموده است.
کتاب " شکوه خوزستان " در ۵۰۰۰ نسخه و در قطع رحلی بزرگ (۲۳ در ۳۲ سانتیمتر) در قالب چهار رنگ و به شماره شابک: ۴-۶-۹۲۴۷۵-۹۶۴-۹۷۸ در انتشارات تیس به چاپ رسیده و با قیمت چهل هزار تومان ارایه شده است.
" پایگاه عکس چیلیک " با هدف معرفی و نشر تالیفات عکاسان و عکاسی کشور، تهیه کتاب را برای عکاسان و علاقمندان دارای عضویت در این پایگاه آسان کرده و با مشارکت در تهیه آثار، طرح ارسال فراگیر کتاب های عکاسی را به اجرا گذاشته است.
علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب های موجود در " پایگاه تخصصی کتاب های عکاسی " از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی " پایگاه عکس چیلیک " در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست