1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « جاسم غضبانپور »

نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « جاسم غضبانپور »

شصت وپنجمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش عکس های " جاسم غضبانپور " با عنوان " شکوه سایه ها " اختصاص یافت.

مخاطب نگارخانه چیلیک در این دوره از نمایشگاه تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی را در قالب نمایشگاهی انفرادی با موضوع نقش فرم و رنگ در لایه های معماری مساجد ایرانی از نگاه عکاس سالهای هشت سال دفاع مقدس " جاسم غضبانپور " مشاهده خواهد کرد.

غضبانپور در گفتگو با " پایگاه عکس چیلیک " پیرامون انگیزه برگزاری نمایشگاهی با این موضوع اظهار داشت:
مساجد ایران از حیث هنر معماری، خوشنویسی، کاشیکاری، لعابکاری و … در راس مساجد دنیا قرار دارند و در هرکجای دنیا که شما مسجدی را ببینید ردی از هنر مساجد ایران و ایرانیان را در آنجا می توانید به وضوح مشاهده کنید.

نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « جاسم غضبانپور »

به طور مثال مسجد سلطان قابوس در کشور عمان دارای بزرگترین محراب و بزرگترین فرش دستباف دنیا است که کاشی های این محراب و نقشه، طرح و هنر فرش آن نیز با نام ایران و ایرانی گره خورده است.
  " جاسم غضبانپور " با ذکر این نکته که نقش عکاسی برای مسئولین ما کمتر شناخته شده است ادامه داد: رسانه عکس امروزه در دنیا بهترین تریبون معرفی تاریخ و شناسنامه هر ملتی شده است و در کشور ما به دلیل شناخت محدود مسئولین نسبت به نقش این رسانه و ارتباطات محدود با چند عکاس، وسعت عملکرد و توانمندی های این حوزه به غایت محدود شده است.
ایشان برگزاری این نمایشگاه را در شهرهای اندونزی همچون: باندوگ، بوگور و جاکارتا فرصت مناسبی دانست تا از قدمت اهمیت نگاه هنرمندان ایرانی به سازه با اهمیت مسجد که محل حضور مسلمانان و نقطه اتصال جسم زمین به روح آسمان می باشد، حکایت کند.

" جاسم غضبانپور " متولد ۱۳۴۲ خرمشهر است و دانش آموخته کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر می باشد
از جمله هنرمندان صاحب اثر در دوره های پیشین نگارخانه چیلیک می توان به: صادق میری، سعید محمودی ازناوه، منوچهر یگانه دوست، سیدجلال الدین موسوی سپهر، امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، داریوش محمدخانی، حسین بهرامی، مرحوم کورش سیدابوطالب امام، یوسف گرامی، حسن ملکی، بهنام صدیقی، میرصفی اندیکلایی، جاسم غضبانپور، جواد سیدآبادی، بهزاد فیروزی، منصوره معتمدی، اسحاق آقایی و … اشاره کرد.

از جمله نتایج مسابقه های مطرح شده در این نگارخانه هم می توان به: بخش های جنبی و اصلی دومین جشنواره عکس فیروزه، مسابقه عکس طهران ۸۶، جشنواره ملی عکس رضوی، نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد، جوانان عصر ما، جشنواره عکس نان، بخش جنبی جشنواره مطبوعات(۱۶)، نخستین دوره جشنواره گرانتر از طلا، ششمین جشنواره هنری آب، چهارمین دوره مسابقه تجلی عاشورا و فجر، جشنواره عکس کوهستان بینالود، دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره افطار، دومین جشنواره گرانتر از طلا، اولین دوره مسابقه فرش دستباف و دومین سوگواره سراسری قاب خالی خورشید، نخستین جشنواره شکوه حماسه، دومین مسابقه عکس فرش دستباف ایران، نخستین جشنواره عکس گلستانه و … اشاره کرد.
لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از ششصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.

علاقمندان به دیدار از عکس های نمایشگاه " شکوه سایه ها " می توانند همزمان با گشایش این نمایشگاه به نشانی: www.ChiilickGallery.com مراجعه نمایند و تا تاریخ چهارم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.
لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس " شکوه سایه ها " همزمان با افتتاح در کشور اندونزی در شصت و پنجمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در" نگارخانه چیلیک " نیز گشایش یافته و علاقمندان می توانند از طریق " اینجا " از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
دوره آتی نمایشگاه نیز در این نگارخانه به نمایش عکس های راه یافته به " نخستین جشنواره عکس ایران شناسی " اختصاص خواهد یافت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست