1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « شاهدان فتح »

نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « شاهدان فتح »

چهل و سومین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک به نمایش آثار عکاسان شهید سالهای دفاع مقدس با عنوان " شاهدان فتح " اختصاص یافت.
نمایشگاه عکس " شاهدان فتح " به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، با همکاری و حمایت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شده و شامل ۷۳ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید است که با نگاهی مستند به مناظر گوناگون لحظات اعزام نیرو تا عملیات ها و امدادرسانی و … پرداخته است.

نگارخانه چیلیک میزبان عکس های « شاهدان فتح »

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب است: کاظم اخوان، سعید جانبزرگی، حسین آذرنیا، حسن باقری، ابوالقاسم بوذری، حمید پورجبار، امیر حلم زاده، حجت الله خادمی، محمدحسین سلطانی، حاج محمدسلیمانی، محمد فولادگر، محمود قشقایی، داریوش گودرزی کیا، بهروز مرادی، عبدالمناف معراجی نیا، محمدحسین مقصودی، غلامرضا نامدار محمدی و علی جنگعلی.

در متن قاب اول این نگارخانه علاوه بر نمایش دستخط حضرت امام خمینی"ره" پیرامون نقش هنرمندان در دفاع مقدس به تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۳۶۷  آمده است:

این نمایشگاه که هم‌زمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و با همکاری و حمایت " انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس " برگزار شده است، شامل بخشی از مجموعه عکس های هجده تن از عکاسان شهید عرصه دفاع مقدس می باشد که در طی جنگ هشت ساله عراق علیه ایران به ثبت رسیده است.
عکاسان، هنرمندان پیشتاز عرصه دفاع مقدس شدند تا برای ثبت لحظه های ایستادگی و پایداری از همان ابتدا اسناد مظلومیت این ملت را به ثبت برسانند. ملتی که زیر سقف خانه اش نشسته بود و با صدای انفجاری در ظهر روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ خانه اش به تلی از آوار بدل شد و … ملتی که حاضر بود و حضور یافت.
ملتی که نتیجه حضورش وجود هزاران عکس مستند از دوران پر افتخار سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ شد.

لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش آثار، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … از ویژگی هایی بهرمند و تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از چهارصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.
از جمله هنرمندان صاحب اثر در دوره های پیشین نگارخانه می توان به: امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، داریوش محمدخانی، حسین بهرامی، مرحوم کورش سیدابوطالب امام، حسن ملکی، بهنام صدیقی، میرصفی اندیکلایی،  بهزاد فیروزی، منصوره معتمدی و … اشاره کرد.

علاقمندان به دیدار از مجموعه عکس " شاهدان فتح " می توانند به نشانی: www.photochiilick.com مراجعه نمایند و تا تاریخ ۵ تیرماه جاری در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه عکس های سایر عکاسان این نگارخانه باشند.

نگارخانه چیلیک در دوره آتی نمایشگاه، میزبان آثار راه یافته به مسابقه عکس " تجلی عاشورا و فجر " خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست