1. خانه
  2. اخبار
  3. نگارخانه چیلیک میزبان بهارانه های استاد صادق میری

نگارخانه چیلیک میزبان بهارانه های استاد صادق میری

پنجاه وهشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در نگارخانه چیلیک همزمان با لحظه حلول سال ۱۳۹۰ گشایش یافته و به نمایش عکس های استاد " صادق میری " با عنوان " نوبهار است " اختصاص یافت.

این دور از نمایشگاه در قالب ۳۴ قطعه عکس رنگی از مناظر و طبیعت بهاری از نگاه " صادق میری " انتخاب و به نمایش گذاشته شده است.
استاد " صادق میری " متولد دی ماه سال ۱۳۳۳ و دانش آموخته عکاسی از مدرسه هنر عکاسی استکهلم در کشور سوئد است.

نگارخانه چیلیک میزبان بهارانه های استاد صادق میری

استاد میری پیرامون چگونگی شکل گیری و گرایش به نگاه عکاسی اش می گوید:
هفده ساله بودم که با مرحوم نیکول فریدنی آشنا شدم. این آشنایی من را رفته رفته به عکاسی از موضوع های بومی و مستند علاقمند کرد و در نهایت در سال ۱۳۵۶ به قصد تحصیل عازم کشور سوئد شدم و با فارغ التحصیل شدن در رشته عکاسی، چندین دوره نمایشگاه عکس هم در شهرهای گوناگون کشور: آلمان، ژاپن و اتریش برگزار کردم.
" صادق میری " با علاقه ای که به نقش های بومی و هنر اصیل و سنتی ایرانی دارد مجموعه ای کامل از عکس عشایر ایران را در بایگانی عکس های خود دارد.

از جمله هنرمندان صاحب اثر در دوره های پیشین نگارخانه چیلیک می توان به: سعید محمودی ازناوه، منوچهر یگانه دوست، امیرعلی جوادیان، ساسان مویدی، داریوش محمدخانی، حسین بهرامی، مرحوم کورش سیدابوطالب امام، حسن ملکی، بهنام صدیقی، میرصفی اندیکلایی، بهزاد فیروزی، منصوره معتمدی و … اشاره کرد.

از جمله نتایج مسابقه های مطرح شده در این نگارخانه هم می توان به: بخش های جنبی و اصلی دومین جشنواره عکس فیروزه، مسابقه عکس طهران ۸۶، جشنواره ملی عکس رضوی، نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد، جوانان عصر ما، جشنواره عکس نان، بخش جنبی جشنواره مطبوعات(۱۶)، نخستین دوره جشنواره گرانتر از طلا، ششمین جشنواره هنری آب، چهارمین دوره مسابقه تجلی عاشورا و فجر، جشنواره عکس کوهستان بینالود، دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره افطار، دومین جشنواره گرانتر از طلا، اولین دوره مسابقه فرش دستباف و دومین سوگواره سراسری قاب خالی خورشید و … اشاره کرد.

لازم به یادآوری است نگارخانه چیلیک با وجود امکاناتی چون: توضیح نمایشگاه، قاب اول، معرفی هنرمند، شرایط فروش عکس، دفتر نظرسنجی، ارتباط با هنرمند و … تاکنون در میان نمایشگاه های انفرادی و گروهی خود میزبان آثار بیش از پانصد تن از عکاسان سراسر ایران بوده است.

علاقمندان به دیدار از نمایشگاه " نوبهار است " می توانند همزمان با گشایش این نمایشگاه از لحظه تحویل سال ۱۳۹۰ به نشانی: www.ChiilickGallery.com مراجعه نمایند و تا تاریخ اول اردی بهشت ماه سال ۱۳۹۰ در بخش روزشمار و از آن تاریخ به بعد در بخش بایگانی، بیننده مجموعه آثار عکاسان این نگارخانه باشند.
نگارخانه چیلیک در دوره های آتی خود میزبان آثار راه یافته به " نخستین جشنواره سراسری عکس شکوه حماسه " خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست