1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس «بیعت همافران با امام» از گنجینه تصویری انقلاب به فروش می‌رسد

عکس «بیعت همافران با امام» از گنجینه تصویری انقلاب به فروش می‌رسد

در اولین نمایشگاه فروش عکس ایران عکس«بیعت همافران با امام» از حسین پرتوی،برای نخستین بار در حراج آثار هنری به معرض فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی -هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در نمایشگاه بزرگ فروش آثار عکس ایران، اثر منحصر به فرد و تاریخی از گنجینه تصویری تاریخ معاصرایران، متعلق به دوران انقلاب،برای نخستین بار در حراج آثار هنری به معرض فروش گذاشته می‌شود.
نخستین اثر، عکس تاریخی «بیعت همافران با امام امت» در ۱۹ بهمن ۵۷ ، اثر حسین پرتوی است، که هم اکنون ماههاست در بستر بیماری به سر می برد.
این عکس به دلیل پیامدها و بازتاب‌های عظیم خود که منجر به تکذیب نخست وزیر رژیم سلطنتی و در پی آن تائید امام و نقش آن در گسترش دامنه انقلاب با اطلاع رسانی بی سابقه ای که در سطح اجتماعی یافت، از جمله عکس‌های بسیار مشهور و تأثیر گذار در تاریخ معاصر محسوب می شود.
عکس دیگر «بسیجیان» محمد فرنود است که تصویری از رژه بسیجیان با تأکید بر چهره مصمم آنان به نمایش می گذارد. این عکس نیز از آن چنان شهرت و استقبالی برخوردار شد که در طول سالها به عنوان یکی از سمبلهای آشنای دفاع مقدس شناخته شده است. مؤسسه صبا برای اولین بار در ایران، با ایجاد بازار خرید و فروش آثار هنری در سطح ملی، حراج این آثار را عملی خواهد کردکه مطابق معیارهای جهانی تحقق می یابد.
همچنین در این حراج آثار ارزنده دیگری همچون «پرتره استاد شهریار» اثر فخرالدین فخرالدینی، و … نیز به فروش خواهد رسید.
در نخستین نمایشگاه فروش عکس ایران، صدها هنرمند عکاس شرکت کرده اند، که در میان آنان نام پیشکسوتان و نام آوران عکاسی ایران به چشم می‌خورد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست