1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند

عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند

با حضور و همراهی تنی چند از هنرمندان سایر حوزه های هنرهای تجسمی سیدابراهیم رئیسی از موزه هنرهای معاصر دیدار کرد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک روز چهارشنبه ۲۰بهمن ماه ۱۴۰۰ مقام ریاست جمهور با حضور در محل موزه هنرهای معاصر از آثار نمایشگاه «آینه در آینه» دیدار و با منتخبی از هنرمندان در سایر هنرهای تجسمی دیدار و گفت‌وگو و بر کمک و مشارکت هنرمندان برای بالندگی هرچه بیشتر هنر تاکید کرد.

عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند
ایشان همچنین با اشاره به اصل «جهاد تبیین» از سوی رهبر انقلاب گفتند: یک اثر هنری این ظرفیت را دارد که گاه به اندازه یک کتاب پیام و مفهوم را در یک نما و تصویر بدون نیاز به توضیح و ترجمه منتقل کند و لذا هنر یکی از جلوه ها و ابزارهای مهم و اصلی جهاد تبیین است.
ایشان در بخش دیگری از کلام‌شان با اشاره به کلیدواژه‌ی دیپلماسی هنر خطاب با حاضرین اظهار داشتند: هنر یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند باعث ارتقا و تقویت روابط ملت‌ها به ویژه ملت‌های همسایه و کشورهایی که دارای اشتراکات فرهنگی با یکدیگر هستند، شود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود رهبر معظم انقلاب اسلامی را چهره‌ای هنردوست و هنرشناس توصیف کرد و گفت: ایشان از همان سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران مبارزه کانون توجه و اجتماع جوانان طلبه و دانشجوی هنردوست بودند و علایق هنردوستانه ایشان تا امروز همچنان ادامه دارد.
رئیسی در ادامه گفت: سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، ادارات، سازمان‌ها، مراکز گردشگری و پارک‌ها و همه مراکزی که محل مراجعه عمومی مردم هستند می‌توانند مرکزی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آثار هنری باشند تا هنر بیش از پیش در بطن جامعه حضور داشته باشد.

عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند
رئیس جمهور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با بهره‌گیری از نظر خودِ هنرمندان سازوکارهای مناسب برای رونق یافتن اقتصاد هنر طراحی شود و افزود: اگر از هنرمندان حمایت مناسبی صورت نگیرد و مورد بی‌مهری واقع شوند دانشجویان و هنرآموزان نیز از ادامه مسیر خود ناامید می‌شوند و این وظیفه دولت است که سازوکاری ایجاد کند تا با رونق یافتن اقتصاد هنر، هنرورزی و خلق آثار هنری نیز رونق پیدا کند.
وی صرف هزینه برای ارتقا هنر و افزایش خلق آثار هنری را نوعی سرمایه‌گذاری دانست که آثار سازنده زیادی دارد و اظهار داشت: وقتی مراکز هنری گسترش یابند هنرمندان و کسانی که استعدادهای هنری دارند نیز بهتر شناخته شده و ظرفیت‌های آنان به شکل موثرتری شکوفا می‌شود. دولت باور دارد که باید با کمک و مشارکت هنرمندان برای بالندگی هر چه بیشتر هنر تلاش کرد.

عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند

سید عباس میرهاشمی دبیر کل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به دیدار رییس جمهور با هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی گفت: آیت الله رئیسی با دیدار از نمایشگاه آینه در آینه، و گفتگو با هنرمندان به بیان مطالبی درباره اهمیت و جایگاه هنر در دیپلماسی هنری در عرصه منطقه و بین الملل، پرداخت که نشان داد که دولت عزم جدی برای بسامان کردن وضعیت هنرهای تجسمی دارد و ما اهالی هنرهای تجسمی این را به فال نیک می گیریم.
دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: من به نمایندگی از ستاد برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از حضور رییس جمهور در بخشی از جشنواره که به مهمترین دوره هنری ایران یعنی هنر انقلاب اسلامی می پردازد سپاس‌گزاری می کنم و مطئنم که نگاه رییس‌جمهور برای حمایت از هنرمندان و مباحثی که در حوزه اقتصاد هنر مطرح کردند می تواند بسیاری از موانع را از سر راه هنرهای تجسمی بردارد.

عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند

میرهاشمی افزود: حضور آیت الله رییسی باعث می شود که فضاهای مربوط به هنرهای تجسمی گسترش یاید. در این مدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر دیدار کرد که نشان از دغدغه مندی دولت در حوزه  هنر دارد.
در این دیدار دکتر حسن سلطانی ریاست دانشگاه هنر، مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست، دکتر محمدعلی رجبی نگارگر، جلیل رسولی خوشنویس، مینا صدری نگارگر طی صحبت هایی زمان برای طرح مسائلی را به دست آوردند.
محمدعلی بنی اسدی، حبیب الله صادقی، منیژه آرمین، پریسا شادقزوینی، کاظم چلیپا، طاهر شیخ الحکمایی، علی شیرازی، علی وزیریان، علی اشرف صندوق آبادی، محمد خزائی، بهمن عبدی، منوچهر موغاری، محمدحسین نیرومند، حسن روح الامین، حسین عصمتی از دیگر هنرمندان مدعو در این نشست صمیمانه بودند.
در این دیدار: مجتبی آقایی، جاسم غضبانپور و علی رضا کریمی صارمی به نمایندگی از سوی جامعه عکاسی کشور در این نشست شرف حضور یافتند و بدون اینکه فرصتی برای طرح مشکلات و چالش های جامعه عکاسی داشته باشند از نزدیک در جریان سخنان و صحبت های دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری قرار گرفتند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «گنجینه» در گالری نگاه
پسین
نمایشگاه عکس «در جستجوی تتیس» خشایار جوانمردی در رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست