1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «در جستجوی تتیس» خشایار جوانمردی در رشت

نمایشگاه عکس «در جستجوی تتیس» خشایار جوانمردی در رشت

نمایشگاه عکس «در جستجوی تتیس» با آثار عکاسی خشایار جوانمردی از روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گالری ارغوان رشت گشایش می یابد.
 به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه خشایار جوانمردی تعداد ۲۲ قطعه عکس رنگی در اندازه های: ۶۰ در ۸۰ س.م و ۱۶ در ۲۱ س.م با موضوع ارتباط انسان و پیرامون با نگاهی مستندروایی به نمایش می گذارد.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس به قلم عکاس می خوانیم: 
خالص‌ترین بازمانده‌ی تتیس کهن، مهم‌ترین منبع زیست‌محیطی شمال ایران که حالا دریای کاسپین نام دارد، مقصدیست دائمی، چه برای مهاجرانی که جایی برای ماندن ندارند، چه آبراهه‌های آلوده‌ای که مسیری جز عبور از میانِ مویرگ‌های مریض شهر به دریای خروشان ندارند.
خشایار جوانمردی پرسه‌هایش را در آرزوی دمیدن یک صور در جان مردمانش به تصویر می‌کشد و باور دارد کاسپین به مانند عکسی‌ست که به خوبی ثبوت نشده و در مرور زمان به ناپدیدگی می‌رسد.

جوانمردی در گفت‌وگو با اتاق خبر دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک و ارتباط با محتوای آثار به نمایش گذاشته شده اظهار داشت: در شکل ارایه عکس ها 
سعی کردم با چیدمان دو عکس در کنار هم مفهوم سومی را در ذهن مخاطب ایجاد کنم تا فرصتی برای یک تصویرسازی مفهومی در عینیت ذهنی بیننده فراهم آورم.
خشایار جوانمردی متولد ۱۳۷۰ تهران و ساکن رشت و دانش آموخته کارشناسی عکاسی با گرایش فتوژورنالیسم ازدانشگاه DMJX دانمارک است. در سوابق هنری ایشان تاکنون دو عنوان نمایشگاه عکس انفرادی با عناوین: «سایه های ناطق» در گالری کوچه باغ در سال ۱۳۹۴ و «سال نو» در گالری IZ(خانه عکس استامبول) در سال ۱۳۹۷ به ثبت رسیده است.

برگزارکننده ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم زدن ماسک تاکید کرده است : گشایش این رویداد با توجه به شرایط فعلی، به گونه‌ای متفاوت از گذشته برگزار خواهد شد و همچنین خواهشمندیم بازدیدکنندگان با ترک به موقع نمایشگاه برای جلوگیری از تجمع بیش از ظرفیت، در حفظ سلامت عمومی ما را یاری کنند.
نمایشگاه عکس «در جستجوی تتیس» ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۴ اسفند ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه عکس در گالری ارغوان رشت دیدن کنند.
گالری ارغوان رشت در: استان گیلان، شهر رشت، خیابان تختی، جنب بانک ملی ایران، استودیو هنرگاه واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان هم در موزه هنرهای معاصر میزبان رئیس جمهور شدند
پسین
نمایشگاه عکس «نهان» علیرضا چیتایی در گالری او

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست