1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاس پیشکسوت اصفهان «عبدالله هاشمی نسب نمین» درگذشت

عکاس پیشکسوت اصفهان «عبدالله هاشمی نسب نمین» درگذشت

پیشکسوت عکاسی اصفهان «سیدعبدالله هاشمی نسب نمین» از صاحب نامان کسب عکاسی و صاحب چندین دهه تجربه عکاسی روز ۵ تیرماه ۱۴۰۳ در سن ۹۳سالگی درگذشت.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مرحوم میرعبدالله هاشمی نسب نمین پیشکسوت عکاسی اصفهان در ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۱۰ خورشیدی در شهرستان نمین منطقه آذربایجان و استان اردبیل متولد شد و از دوران نوجوانی و حدود سن ۱۶ سالگی عکاسی را علاقه مندانه دنبال کرد و پس از طی دوران تحصیل دبیرستان به تعران عزیمت کرد و در روزنامه کیهان وقت مشغول کار شد و چندی بعد در «جنرال مد» به کار تبلیغات پرداخت.

عکاس پیشکسوت اصفهان «عبدالله هاشمی نسب نمین» درگذشت
ایشان در سال ۱۳۵۸ عازم اصفهان شد و به تعبیر خودشان «دیگر هر چه در زندگی و دنیا هر چه داشت و نداشت به پای عکاسی گذاشت».
نزدیک به چهار میلیون فریم عکس با دوربین عکاسی فیلمی/آنالوگ و گنجینه ای از مناظر گوناگون استان‌های کشور نتیجه سالها «چیلیک_چیلیک» این پیشکسوت عکاسی اصفهان بوده است.
از شاخص ترین آثار عکاسی مرحوم هاشمی نسب می توان به ترک های پل خواجو و سی و سه پل اصفهان اشاره کرد که در زمان ثبت و نشر آن عکسها منجر به صدور دستور عدم آمد و شد خودروها و وسایل نقلیه از روی این دو پل تاریخی اصفهان شد تا از تخریب و فرسایش مضاعف درامان باشند. 

شادروان هاشمی نسب نزدیک به هفت دهه از عمرش را به عکاسی صرف کرد که عمده این عکس هااز ایران و به ویژه منطقه اصفهان ثبت شده اند.
پیکر این پیشکسوت عکاسی اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۳ در باغ رضوان شهر اصفهان به آغوش خاک سپرده شد.
مراسم گرامی داشت و مجلس ترحیم شادروان هاشمی نسب روز پنجشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۳ در سرای ورزشکاران واقع در اصفهان، چهارراه تختی، جنب ورزشگاه هفده شهریور از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار می شود.

مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده مرحوم هاشمی نسب و سایر دوستان و آشنایان و همکاران ایشان و مردمان خطه‌ی نمین و اصفهان، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح آن عزیز فقید و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «نامکان» در مشهد
پسین
نمایشگاه گروهی «سرزمین هرگز» در رشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست