1. خانه
  2. اخبار
  3. عکاس پیشکسوت « محمدحسین رحمتی » درگذشت

عکاس پیشکسوت « محمدحسین رحمتی » درگذشت

در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که استاد " محمدحسین رحمتی " از اعضای هیات مدیره انجمن عکاسان قم، در نخستین روزهای بهار ۱۳۹۲ در سن ۵۲ سالگی به دلیل وخامت حال جسمی و شدت بیماری به رحمت ایزدی پیوستند.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com)   محمدحسین رحمتی از جمله پیشکسوتان عکاسی مستند و مطبوعات در شهر قم بوده اند که اغلب فعالیت های عکاسی این مرحوم به ثبت فعالیت های روزانه مردم کوچه و بازار قم و همچنین مشاغل اصیل کسبه بازار اشاره دارد.

لازم به یادآوری است استاد فقید " محمدحسین رحمتی " در سال ۱۳۵۷ کانون عکاسان قم را تأسیس کرد و در ساماندهی فعالیت‌های عکاسی استان قم نقش مؤثری را ایفا کرد و هم‌زمان با این فعالیت‌ها تحصیلات خود را در رشته نقاشی تا مقطع کارشناسی ارشد دنبال کرد و با عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به تربیت دانشجویان در سالهای اخیر پرداخت.

بخش اعظمی از بایگانی عکاسی این فقید به عکاسی از روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ و حضور مردم بازمی گردد که مرحوم رحمتی با لابراتوار کوچکی که در منزل داشت، نسبت به چاپ و ارایه عکس های حماسی از حضور مردم در کوچه و خیابان اقدام می کرد.

از جمله این آثار می‌توان به: «از مصاحبت آفتاب» شامل عکس های مستند عکاسی اجتماعی با موضوع جنگ ۸ ساله، «قم در انقلاب اسلامی ۱۳۵۷» کتاب عکس از رویدادهای انقلاب اسلامی در قم، «هنر موزاییک» معرفی و آموزش هنر موزاییک(معرق) ایران و جهان و «دیوارنگاری موزاییک» گزارشی مصور از طراحی و اجرای دیوار موزاییکی یادمان انقلاب و آزادی خرمشهر و نیز دو کتاب «آرایه های گچی» در آثار قم و «طراحی در فضای باز» را نیز در دست انتشار داشت، نام برد.

" پایگاه عکس چیلیک " از طرف مدیریت، همکاران و اعضای این رسانه، درگذشت این عکاس پیشکسوت را به حضور خانواده ایشان، جامعه عکاسی کشور به ویژه اعضای انجمن عکاسان قم، تسلیت گفته و تعالی و آرامش روح آن مرحوم را از درگاه حضرت پروردگار آرزومند است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست