1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «عکس‌نوشت» به جشنواره عکس ایران جوان افزوده شد

«عکس‌نوشت» به جشنواره عکس ایران جوان افزوده شد

مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی عکس ایران جوان از اضافه شدن بخش عکس‌نوشت به این جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، حسین میری با اشاره به این‌که ابعاد مختلف هنر با محوریت عکس در این جشنواره مورد تاکید است عنوان داشت: با تدبیر و تصمیم شورای سیاست‌گذاری و به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت عکس و تایید نظر «امیر عنایتی» دبیر برگزاری جشنواره، این بخش نیز به جشنواره اضافه شد که علاقمندان به نویسندگی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره و ورود به بخش عکس‌نوشت، تصاویر این بخش را مشاهده و متون تولیدی خود را دبیرخانه ارسال نمایند.

افزوده شدن «عکس‌نوشت» به جشنواره عکس ایران جوان
وی بر انتخاب دو برگزیده و اهدای ۱۰ میلیون ریال جایزه همراه با لوح تقدیر به آن‌ها اضافه کرد: مهلت ارسال آثار در بخش عکس‌نوشت تا ۱۵ تیرماه خواهد بود و داوری این بخش نیز همزمان با داوری بخش اضلی جشنواره انجام می‌شود.

گفتنی‌است عکس‌نوشت شکلی از همراهی عکس و متن در کنار یکدیگر است که به تولید روایت‌های کوتاه داستانی از عکس‌های مورد نظر می‌انجامد. در عکس‌نوشت، عکس به عنوان منبع الهام نویسنده بوده و زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده منجر به تولید اثری با هویت مستقل می‌شود.

افزوده شدن «عکس‌نوشت» به جشنواره عکس ایران جوان
در تشریح گزاره‌ی «عکس‌نوشت» از منظر دبیرخانه برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس ایران جوان آمده است:
شکلی از همراهی عکس و متن در کنار یکدیگر که به تولید روایت‌های کوتاه داستانی از عکس‌های مورد نظر می‌انجامد و در آن عکس به عنوان منبع الهام نویسنده بوده، زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده منجر به تولید اثری با هویت مستقل می‌شود.
لازم به تاکید و یادآوری است: در بخش عکس‌نوشت، شرکت کنندگان پس از انتخاب عکس مورد نظر از میان عکس‌های موجود در بخش عکس نوشت ، متن روایی خود را با حداکثر سیصد واژه تنظیم کرده و سپس متن خود را در نشانی پست الکترونیکی(ایمیل): iranjavan@thums.ac.ir، کپی یا بارگذاری می‌نمایند و در ادامه عکس مورد نظر خود را در همان قسمت انتخاب و ارسال می کنند.
* در این بخش پس از داوری آثار توسط هیئت داوران متشکل از: ابراهیم بهرامی، ناصر محمدی و کمال الدین شاهرخ دو نفر از شرکت کنندگان برگزیده و به هر کدام لوح تقدیر و مبلغ ده میلیون ریال/ یک میلیون تومان جایزه نقدی تقدیم می‌شود.
دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مستقر در پایتخت کشور به عنوان حامی رسانه‌ای این جشنواره، دوشادوش عوامل دبیرخانه روند برگزاری و سعی عوامل این جشنواره را در قالب اخبار و اطلاعیه ها و گزارش ها برای جامعه عکاسی کشور تنظیم کرده و در سایر صفحه های شبکه اجتماعی این رسانه@Chiilick منتشر می‌نماید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
اختتامیه نخستین سالانه عکس دانشجویان عکاسی نیشابور برگزار شد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «نیم نگاه» در نگارخانه ملل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست