1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس های « ژوزف پولروس » در موزه عکسخانه شهر

عکس های « ژوزف پولروس » در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از آثار عکاس اتریشی « ژوزف پولروس » با موضوع ماه رمضان و عنوان « رمضان ، نگاهی دیگر » از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه جاری در محل موزه عکسخانه شهر گشایش می یابد.

رمضان ، نگاهی دیگر - موزه عکسخانه شهربه گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۲۵ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر که دستاورد حضور و عکاسی ژوزف پولروس عکاس اتریشی در سال گذشته و روزهای ماه مبارک رمضان در ایران بود ، به نمایش گذاشته خواهد شد.
« ژوزف پولروس » با سفر به شهرهای مختلف ایران ، عکس‌هایی از حال و هوای ماه مبارک رمضان و آیین ها و رسوم این ماه معنوی ثبت کرد و با تکرار این سفر برای سال جاری در کشور ایران ، مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به ماه رمضان سال گذشته‌اش را برای نمایش در اختیار موزه‌ عکسخانه‌ شهر قرار داده است.

در قاب نخست نمایشگاه عکس « رمضان ، نگاهی دیگر » پیرامون زندگی‌نامه ژوزف پولِروس/ Josef Polleross آمده است:
پولروس در ناحیه‌ی شمالی وین به نام والدفرتل متولد و بزرگ شده است. او به سرعت به یک عکاس جهان وطنی تبدیل شد و برای مدتی در نیویورک، بانکوک و مصر اقامت کرد. اکنون در وین زندگی می‌کند.
او استاد ژانرهای مختلفی در عکاسی از هنری گرفته تا ژورنالیستی است.
او در دهه‌ی ۸۰ به نیویورک نقل مکان کرد جایی که با آژانس عکاسی «جی بی» کار کرد و از آن‌جا به عنوان یک عکاس خبری به نقاط مختلف جهان سفر کرد. و آثارش بر روی جلد نشریات بین‌المللی متفاوتی منتشر شد.
به زودی عکس‌هایش صفحات و گزارش‌های اجتماعی و سیاسی را در روزنامه‌هایی مثل نیویورک تایمز و واشنگتن پست و در مجله‌هایی مانند لایف، نیوزویک، تایم، جئو، اشتِرِن و اشپیگل همراهی کرد. چندین سال بعد پولروس توجه خودش را به عکاسی هنری  و فرم کلاسیک عکس سه‌تایی معطوف کرد. عکس‌های سه‌تایی او تحسین فراوانی را در نمایشگاه‌های متعدد در اتریش و خارج از آن به دست آوردند. و همین‌طور کتاب‌های عکس بدیع او نیز موفقیت‌های فراوانی به دست آوردند./  ماریا هولتر

نمایشگاه عکس ژوزف پولروس با عنوان « رمضان ، نگاهی دیگر » ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۲ خرداد ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت . سایر علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۳ تیرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند . موزه عکسخانه شهر پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ باز و جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی بسته است.

موزه‌ عکسخانه‌ شهر در تهران ، میدان هفتم تیر ، میدان بهارشیراز ، بوستان بهارشیراز واقع شده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

پیشین
تارنمای « تاریخ عکاسی ایران » راه اندازی شد
پسین
مجمع عمومی سالانه انجمن عکاسان مطبوعاتی برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست