1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس های عبدالله میرزای قاجار در موزه عکسخانه شهر

عکس های عبدالله میرزای قاجار در موزه عکسخانه شهر

عکس های عبدالله میرزای قاجار در موزه عکسخانه شهریکصدوشصتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر از عصر روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه جاری به نمایش عکس هایی از عبدالله میرزای قاجار " دومین عکاس مشهور و پرکار ایرانی اختصاص یافت.

عبدالله میرزای قاجار بعد از آقا رضاخان اقبال السلطنه که نمونه عکس های برداشته شده توسط او به فراوانی درآلبوم های کاخ گلستان و در دست خانواده ها و اشخاص دیده می شود فرزند جهانگیر میرزای قاجار است.
عبدالله میرزا در حدود سال ۱۲۶۶ هجری قمری چشم به جهان گشود و پس از انجام تحصیلات مقدماتی وارد مدرسه دارالفنون شده به تکمیل معلومات خود پرداخت.
ایشان پس از آموختن فن عکاسی، در عکاسخانه مبارکه دارالفنون به کار مشغول شد و به دلیل ذوق و شوق فراوان به هنر عکاسی و چاپ در زمان وزارت علوم علیقلی میرزا اعتضاد السلطنه با کمک معیر الممالک در حدود سال ۱۲۹۵ هجری قمری به فرنگستان فرستاده شد تا در این رشته ها، هنر خود را تکمیل نماید.
نمایشگاه حاضر شامل ۳۰ قطعه عکس از مجموعه بایگانی محمدعلی جدیدالاسلام است

علاقمندان می توانند تا روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در روز های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ (بجز جمعه ها و روزهای تعطیل) به این موزه مراجعه نمایند.

موزه عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست