1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه « مراغه قاجار » در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه « مراغه قاجار » در موزه عکسخانه شهر

یکصدوهفتادوششمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر با عنوان " مراغه قاجار " از عصر روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه جاری به نمایش عکس هایی تاریخی از شهرستان مراغه اختصاص یافت.

نمایشگاه « مراغه قاجار » در موزه عکسخانه شهر

در این نمایشگاه تعداد ۳۵ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر با موضوعات آداب و رسوم و پوشش و پرتره هایی از آثار " میرزا عین الله عکاس " از اهالی خطه مراغه در منطقه آذربایجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
عکس ها از اواخر دوره قاجار تا اوایل دوره پهلوی را به تصویر می کشد. بخش اصلی عکس ها توسط عین الله لطفی عکسبرداری شده که از چهره های مطرح عکاسی در زمان خود بوده است.
در کنار عکس های لطفی تک عکس هایی از آدله (adele) آ.برتراند (A.Bertrand)و حاجی آقاخان عکاسباشی ( معرز حضور) به نمایش در خواهد آمد.
عکس های لطفی با موضوعات مختلفی از جمله مناظر شهری، مراسم خاص برگزار شده در شهر، پرتره های استودیویی، کودکان و رجال و افراد سرشناس شهر می باشد.
این نمایشگاه حاصل تلاش اصغر محمد زاده محقق و پژوهشگر عرصه تاریخ عکاسی است.
وی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی بوده و به دلیل علاقه شخصی سالهاست که در زمینه پژوهش تاریخ آذربایجان به فعالیت مشغول است و کتابی تحت عنوان: " آذربایجان و والی عکاس " به تازگی از وی به چاپ رسیده است.

علاقه مندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۵ مهرماه سال ۱۳۹۱ همه روزه به جز روزهای جمعه وتعطیل از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت: ۹ تا ۱۳ به جز جمعه و ایام تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست