1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس های کیارنگ علایی با عنوان «جایی دورتر» منتشر شد

عکس های کیارنگ علایی با عنوان «جایی دورتر» منتشر شد

 

"جایی دورتر" عنوان آخرین کتاب منتشر شده کیارنگ علایی است که همزمان با نمایشگاهی از آثار این هنرمند منتشر شده و علایی در این کتاب برخی عکس های خود را ارایه کرده است.

کیارنگ علایی، متولد ۱۳۵۵ مشهد و خودآموخته عکاسی است. ایشان یکی از عکاسان کشور است که در آخرین کتاب منتشر شده خود، ضمن انتشار برخی عکس های خویش، با درج اشعاری کوتاه از برخی شاعران بنام همچون: علی موسوی گرمارودی، نزار قبانی، ضیاء موحد ، فخرالدین عراقی و … درکتاب "جایی دورتر"، ذهن مخاطب را به سمت و سوی سفر از خویش و نگاهی عمیق و فلسفی به دنیا سوق می دهد.

دکتر واقف کاشفی در مقدمه این کتاب با اشاره به عنوان آن آورده است:
"تمام عکس های کیارنگ علایی در این کتاب دستاوردی است از سفر. سفری حاصل از تمنای یک مسافر. مسافری که سفر را می نویسد و سفر مسافر را. در این سفر، مسافر به عنوان بخشی از وجود مولف به فتوح و گشایش دنیای خویش دست می زند و هم زمان خود به عنوان مرزهای دنیای خویش ظاهر می شود."
کتاب "جایی دورتر" در قطع وزیری طراحی شده و ششمین تالبف کیارنگ علایی است.

این کتاب شامل ۳۰ قطعه عکس از این عکاس است که همه در فضاهایی همچون: انتزاعی، طبیعت بیجان، فضاهای خلاقه، محیط خانگی و چیدمان های نو است که هنرمند در فواصل سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ عکاسی کرده و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و توسط کانون هنرمندان خراسان منتشر شده است.


تالیفات قبلی وی شامل مجموعه داستان و ترجمه ی شعر است که از آن میان می توان به دو کتاب: " طبیعت زنده ی چند بانو"  و "هایکو هرجا بخواهد می وزد"  که امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد، اشاره کرد.

این هنرمند همچنین دبیر هشت دوره جشنواره سراسری عکس آماتوری آبرنگ، دبیر پنج دوره جشنواره عکس کودک و نوجوان آبرنگ، دبیر نخستین جشنواره ملی عکس مشهد، عضویت در هیات داوران یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران و … را در سوابق اجرایی و هنری خود دارد.

کتاب "جایی دورتر" در فهرست نویسی بر اساس اطلاعات فیپا به شماره شابک: ۲-۰۶۵۰-۰۴-۹۶۴-۹۷۸ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام./

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست