1. خانه
  2. اخبار
  3. عیادت عکاسان مطبوعاتی از عبدالحسین پرتوی

عیادت عکاسان مطبوعاتی از عبدالحسین پرتوی

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به مناسبت تجلیل از عکس ماندگار عکاس انقلاب در روز ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ با عکاس تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) دیدار کردند.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از روابط عمومی این انجمن، در این دیدار که در سالروز گرامی داشت روز نیروی هوایی و این رویداد تاریخی انجام شد، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در منزل عبدالحسین پرتوی حضور یافته و ضمن تقدیر از زحمات خانواده این هنرمند، از احوال این عکاس جویا شدند.

عیادت عکاسان مطبوعاتی از عبدالحسین پرتوی حسین پرتوی عکاس رویدادی تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ می باشد که عصر همان روز – پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه – در روزنامه کیهان به چاپ رسید و بازتاب های گوناگونی را در پی داشت چنانکه شاپور بختیار نخست وزیر وقت، مدعی ساختگی بودن عکس شد.
بنا بر این ادعا سرویس عکس روزنامه کیهان عکس را با مهر تایید امام خمینی(ره) و تعدادی از فریم های این رویداد در قالب کنتاکت به عنوان سند این اتفاق برای دومین بار پیاپی در شماره بعد روزنامه – شنبه ۲۱ بهمن – به چاپ رساند و به این ترتیب به واسطه قدرت و سندیت عکس، باور مردم نسبت به وفادارترین قشر از نیروهای نظامی ارتش، زمینه ساز پیروزی قطعی جریان انقلاب شد.

حسین پرتوی در پی سالیان اخیر به بیماری خاصی مبتلا بوده و در طول این سالها با توجه به عدم حضور و پذیرش هزینه های نگهداری و بیماری این عکاس هنرمند، تنها حامی و همراه هزینه های سنگین این بیماری اعضای خانواده ایشان بوده اند.
در این عیادت عکاسانی چون: کاوس صادقلو، مهدی میرزایی، غلامرضا حافظ القرآن، علی سلطانی، مجید شادمان نژاد، محمد جعفری، ناصر صحت و … حضور داشتند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست