1. خانه
  2. اخبار
  3. مشاور وزیر فرهنگ وارشاد از حسین پرتوی عیادت کرد

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد از حسین پرتوی عیادت کرد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل حسین پرتوی از ایشان عیادت و با خانواده ایشان ملاقات کرد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) دکتر حمید شاه آبادی با حضور در منزل این عکاس، ضمن دلجویی از همسر و فرزند ایشان، از تاثیر شگرف عکس ماندگاری که توسط این عکاس در بلوغ زودهنگام پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسید یاد کرد و افزود: با وجود اینکه در آن روز اعلام شده بود که حضرت امام(ره) به دلیل خستگی هیچ گونه ملاقاتی نخواهند داشت و قرار بر این بود که همگان در راستای حمایت از دولت موقت در راهپیمایی مردمی حضور پیدا کنند ولی با وجود حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ این روز با رژه پرسنل نیروی هوایی و بیعت با آیت ا.. خمینی به عنوان رهبر انقلاب به ثبت رسید و تنها دلیل این نامگذاری تاثیر عمیق و مطلوب عکسی است که از وقت شناسی و موقعیت سنجی عکاس آن یعنی جناب آقای حسین پرتوی نشئات می گیرد.

ریاست مراکز علمی کاربردی سراسر کشور پس از این نکات به ذکر خاطره ای از آن روز پرداخت و ادامه داد: به یاد دارم که متن بیانیه راهپیمایی آن روز تاریخی توسط پدر بنده قرائت شد ولی با این حال یک عکس موثر و یک نگاه نافذ و یک خلوص و اراده آسمانی در شکل گیری این اثر، روزی را به نام پرسنل فهیم نیروی هوایی در روزشمار زندگی و تاریخ انقلاب به ثبت رساند و این یعنی تاثیر یک عکس در شکل گیری یک عنوان برای یک روز تاریخی و تاثیرگذار در حافظه مردم.

مشاور وزیر ارشاد از حسین پرتوی عیادت کرد
مشاور وزیر ارشاد از حسین پرتوی عیادت کرد
مشاور وزیر ارشاد از حسین پرتوی عیادت کرد

حسین پرتوی عکاس رویدادی تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ می باشد که عصر همان روز – پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه – در روزنامه کیهان به چاپ رسید و بازتاب های گوناگونی را در پی داشت چنانکه شاپور بختیار نخست وزیر وقت، مدعی ساختگی بودن عکس شد. بنا بر این ادعا سرویس عکس روزنامه کیهان عکس را با مهر تایید امام خمینی(ره) و تعدادی از فریم های این رویداد در قالب کنتاکت به عنوان سند این اتفاق برای دومین بار پیاپی در شماره بعد روزنامه – شنبه ۲۱ بهمن – به چاپ رساند و به این ترتیب به واسطه قدرت و سندیت عکس، باور مردم نسبت به وفادارترین قشر از نیروهای نظامی ارتش، زمینه ساز پیروزی قطعی جریان انقلاب شد.

دکتر شاه آبادی در انتهای این دیدار و عیادت، دقایقی را با خانم پرتوی همسر استاد و سیاوش پرتوی فرزند ایشان، به گفت وگو نشستند تا در جریان آخرین وضعیت پیشرفت بیماری حسین پرتوی قرار گیرد.
شاه آبادی با اهدای سبد گل و هدیه ای به خانواده هنرمند عکاس حسین پرتوی برای ایشان از درگاه پروردگار عافیت و برای همسر و فرزندان و خانواده محترم پرتوی، اجر معنوی و عاقبت بخیری آرزو کردند.

حسین پرتوی در پی سالیان اخیر به بیماری خاصی مبتلا بوده و در طول این سالها تنها حامی و همراه هزینه های سنگین این بیماری اعضای خانواده ایشان بوده اند.
لازم به ذکر است روز گذشته احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده نیروی هوایی از حسین پرتوی عکاس بیعت تاریخی همافران در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در مدرسه رفاه عیادت کردند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست