1. خانه
  2. اخبار
  3. عیادت مسجدجامعی از حسین پرتوی + عکس

عیادت مسجدجامعی از حسین پرتوی + عکس

رئیس شورای شهر تهران امروز در سالگرد دیدار تاریخی همافران با امام خمینی (ره) به عیادت حسین پرتوی – عکاس عکس مشهور و تاریخی دیدار همافران با امام رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس«شهری» ایسنا، احمد مسجدجامعی امروز در ادامه برنامه تهران گردی خود که به خانه محمد صالحی – اولین شهید خلبان رفته بود، امروز به خانه حسین پرتوی رفت و ضمن دیدار با خانواده وی، از این عکاس برجسته عیادت کرد.

عکس معروف دیدار همافران با امام – حسین پرتوی

مسجدجامعی در این دیدار که با حضور پسر و همسر حسین پرتوی انجام شد، در مورد سابقه عکس تاریخی همافران و شرایط روزی که این عکس به ثبت رسیده است سوال و گفت‌وگو کرد و پسر وی گفت که آخرین خروج از خانه پدر در سال ۸۶ بوده که در سالگرد حضور همافران در محضر امام خمینی، به خدمت مقام معظم رهبری رفته و ایشان یادگاری را زیر این عکس ثبت کرده‌اند و پدر از این تاریخ به بعد دیگر توان خروج از خانه به تنهایی را نداشته است.

رئیس شورای شهر تهران در این دیدار با اشاره با خاصیت رسانه‌ای روزهای ابتدای انقلاب و تیترهای معروف "امام آمد" یا "شاه رفت" و یا عکس‌هایی که امروز سندهای مهمی هستند، گفت: عکس معروف همافران جزو اسناد انقلاب است و باید از این عکاس که با درایت آن را ثبت کرده‌ تشکر و قدردانی همیشگی داشت.

عیادت مسجد جامعی از استاد حسین پرتوی

به گزارش ایسنا، در این دیدار همسر حسین پرتوی ضمن تشریح داستان ثبت عکس معروف همافران، گفت: در آن روز عکاسان را از محل حضور امام بیرون می‌کنند و می گویند دیگر برنامه‌ای نیست. همه رسانه‌ها محل را ترک می‌کنند اما حسین با مشاهده جنب و جوش‌های برخی از افراد حاضر حس می‌کند که قرار است اتفاقی رخ دهد. به همین دلیل کیف دوربین خود را به دوستانش می‌دهد و با یک دوربین کوچک که زیر کاپشن پنهان می‌کند در فضایی شبیه آبدارخانه صبر می‌کند. به مرور می‌بیند که افرادی با لباس شخصی می‌آیند و شروع به تعویض لباس و پوشیدن لباس فرم می‌کنند.

عیادت مسجد جامعی از استاد حسین پرتوی

وی افزود: البته نیروهای مستقر در آنجا متوجه حضور وی شده و مانع کارش می‌شوند، اما بعد با توضیح و توجیه فرمانده این همافران ، عکس را به نحوی ثبت می‌کند تا چهره هیچ‌یک از آنها مشخص نشود و در آن روزهای ملتهب خطری آنها را تهدید نکند.

همچنین فرزند حسین پرتوی هم با اشاره به خرید این عکس معروف از روزنامه کیهان گفت: اصل عکس در اختیار روزنامه کیهان است و نمو‌نه‌ای از آن را به پدر فروخته‌اند. این عکس فردای آن روز در روزنامه کیهان چاپ و بعد تکذیب شد، اما روزنامه کیهان فردای آن روز مجدد و همراه با چند عکس تکمیلی این عکس را چاپ کرد تا تاکیدی باشد بر اینکه این تصویر مونتاژ نبوده و کاملا واقعی است.

عیادت مسجد جامعی از استاد حسین پرتوی

به گزارش ایسنا، در این دیدار مسجدجامعی قول داد که در مورد نامگذاری خیابانی در تهران به نام حسین پرتوی پیگیری‌های لازم را داشته باشد تا یاد این عکس و عکاسش به یادگار باقی بماند.

انتهای پیام

عیادت مسجد جامعی از استاد حسین پرتوی
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست