1. خانه
  2. اخبار
  3. فرزانه خادمیان: انتشار عکس از هر اتفاقی احتمال پاسخگویی مسئولان را افزایش می‌دهد

فرزانه خادمیان: انتشار عکس از هر اتفاقی احتمال پاسخگویی مسئولان را افزایش می‌دهد

یک عکاس معتقد است، عکس‌های ناراحت‌کننده باید منتشر و دیده شوند تا شاید راهکاری برای مشکلات پیدا شود.

فرزانه خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که اگر عکس‌های خشن منتشر نشوند، عکس‌العمل موثری اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: اگر از هر اتفاقی، عکسی منتشر شود احتمال پاسخگویی مسئولان افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: در کشورهایی که مسئولان، مسئولیت اتفاقات را به‌سختی می‌پذیرند، با انتشار عکس‌ها و بازتاب آن‌ها در افکار عمومی، انتظار مردم برای شنیدن پاسخ بیشتر و در نتیجه، فشار بیشتری به مسئولان وارد می‌شود و در نهایت، تلاش برای بهتر شدن شرایط افزایش می‌یابد.

وی درباره‌ی این‌که آیا انتشار عکس‌هایی که یک جرم در آن‌ها نشان داده می‌شود، قبح جرم را از بین می‌برد؟ بیان کرد: این حوادث در جامعه در حال رخ دادن است و قبح آن‌ها در جای دیگری ریخته است. بنابراین چه این عکس‌ها منتشر شوند یا نشوند، جرایم رخ می‌دهند. در واقع، با جلوگیری از انتشار این‌گونه عکس‌ها خود را سانسور می‌کنیم و به جای یافتن راه حل، صورت مسأله حذف می‌شود.

خادمیان با بیان این‌که با انتشار عکس متهمان موافق نیستم، گفت: برای مثال، وقتی عکس افرادی به‌عنوان اراذل و اوباش منتشر می‌شود، در حالی که هنوز جرم آن‌ها ثابت نشده است، از برگشت آن‌ها به جامعه جلوگیری می‌شود.

این عکاس با اشاره به این‌که در خبرگزاری‌ها و برنامه‌های خبری در دنیا، پیش از انتشار تصاویر خشن به مخاطب هشدار داده می‌شود، افزود: قبل از دیدن این تصاویر حتما باید مخاطب را نسبت به خشونت آن‌ها آگاه کرد تا مخاطب بتواند دیدن آن تصاویر را انتخاب کند.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست