1. خانه
  2. اخبار
  3. کودکان بلغاری، فرش دوستی بچه‌های ایران را گره می‌زنند

کودکان بلغاری، فرش دوستی بچه‌های ایران را گره می‌زنند

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بلغارستان سفر کرده‌اند تا بچه‌های این کشور اروپایی را با فرهنگ، هنر و ادبیات شفاهی مردم ایران آشنا سازند.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفته دوستی کودکان ایرانی و بلغاری از صبح روز ۱۵ بهمن به همت کانون، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وابسته فرهنگی ایران در بلغارستان آغاز می‌شود. قرار است طی یک هفته جلوه‌ای از هنر، فرهنگ و ادبیات سرزمین کهن ایران به مردم و کودکان بلغارستان معرفی شود.
نخستین روز این برنامه فرهنگی در صوفیه پایتخت بلغارستان، همانند دیگر مراسم رسمی با سخنرانی و معرفی برنامه‌ها آغاز می‌شود و پس از آن، حاضران از نمایشگاهی بازدید می‌کنند که در آن مجموعه‌ای از ۱۲۰ عنوان کتاب، ۱۹ عنوان سرگرمی سازنده و نرم‌افزارهای آموزشی، بازی و سرگرمی کانون، ۵۶ قطعه از آثار تصویرگری تصویرگران کتاب کودک ایران، ۷۴ قطعه نقاشی کودکان و نوجوانان و ۴۲ تابلوی عکس عکاسان نوجوان و بزرگسال ایرانی با موضوع‌های آزاد و کودک ارائه می‌شود.
در آیین افتتاحیه هفته دوستی، برنامه‌های دیگری مانند پخش آخرین فیلم تولید شده کانون به نام بارون میاد جرجر، پرده خوانی رستم و سهراب و خوش‌نویسی اسم مدعوین به زبان فارسی توسط خود آنها، معرفی فرش ایران، نمایش فرش دوستی و گره زدن فرش دوستی توسط مدعوین پیش بینی شده است.
۳ مربی کانون استان فارس که به سرپرستی مجتبی حق‌پرست مدیر کانون این استان به بلغارستان سفر کرده‌اند، برای کودکان در طول هفته منتهی به ۲۱ بهمن که با روزهای جشن مردم ایران برای سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب همراه شده است، کارگاه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند.
کاشی‌کاری، نقاشی با موضوع دوستی من و بچه‌های دنیا، کلاژ و پرچم‌سازی، ماسک‌سازی، نمایش خلاق، ساخت عروسک‌های توپ تخم‌مرغی، چاپ روی شیشه، نمایش عروسکی، خوش‌نویسی، کلاژ با پارچه و کاغذ، کلاژ با هسته ها، میوه‌ها از جمله این کارگاه‌هاست.
پخش فیلم‌های زنده و انیمیشن کانون، پرده خوانی رستم و سهراب و پخش مستند شکوه تخت جمشید و معرفی فرش ایران و گره زدن فرش دوستی از برنامه‌های هر روزه این هفته دوستی در صوفیه بلغارستان به شمار می‌رود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست